Forfatter Emne: Et par tanker om ud-/ombygning  (Læst 3671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Et par tanker om ud-/ombygning
« Dato: 27. Juni 2007 kl: 19:18:27 »
Når man sådan til dagligt sidder og kører fra A til B, så tænker man jo lidt.

Jeg er blevet ganske glad for min retarder i min "nye" lastbil, kan det lade sig gøre at smide på en T3, evt. nogle retarder systemer som allerede findes og som passer direkte eller med let modifikation på en T3??

Idag havde jeg ligeledes brug for mit spær ganske mange gange, dels for at komme ud fra den græsmark hvor vi fik læsset jord på, men også for at komme fra jordtippen inde på havnen i Århus.
Spærret på sådan en lastbil er jo med trykluft, og det aktiverer stort set med det samme når man trykker på knappen.
Kan man ikke bygge hhv. gearkasse og fortøj om p åen syncro til at bruge trykluft istedet for vacuum?? (Jeg skal jo have trykluft på bilen alligevel ifbm. mit Recaro sæde) Evt. nogle der kender nogle steder, helst i DK, hvor man kan køre trykluft stempler der relativt let kan bygges på gearkasse/fortøj??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Et par tanker om ud-/ombygning
« Svar #1 Dato: 27. Juni 2007 kl: 20:36:39 »
hahaha du er jo til fare for folk i trafikken sådan som du dagdrømmer hehe :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Et par tanker om ud-/ombygning
« Svar #2 Dato: 27. Juni 2007 kl: 21:58:35 »
Hmmm...Sådan gør alle lastbilchauffører da :roll: :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Et par tanker om ud-/ombygning
« Svar #3 Dato: 27. Juni 2007 kl: 22:32:59 »
Jo, jeg stoppede dengang jeg kigge i bakspejlet og undrede mig over at lyskurven var rød, fordi "Den plejede altså altid at være grøn når jeg kom fra den side".................
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Et par tanker om ud-/ombygning
« Svar #4 Dato: 27. Juni 2007 kl: 22:39:35 »
Om man aktiverer spærret vha. vacuum, trykluft, kabler, stænger, sammentapede sugerør eller en lille langfingret dreng, der løber med en passende hastighed inde ved siden gearkassen er forsåvidt ligegyldigt. Det, det handler om, er nemlig, at spærret først slår til, når klokoblingen inde i differentialet - pga. forskel i omdrejningshastighed mellem de to hjul - får mulighed for at gå i indgreb. Derfor - hvis du synes det varer for længe, så drej en anelse på rattet, mens du ruller - så kommer spærret hurtigere.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Et par tanker om ud-/ombygning
« Svar #5 Dato: 27. Juni 2007 kl: 23:03:46 »
så ville plc-styret pneumatik være den rigtige løsning 8)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D