Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Mekanisk
»
2,1 WBX Ingen trækkraft
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: 2,1 WBX Ingen trækkraft (Læst 8230 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Dato:
25. Marts 2016 kl: 14:43:34 »
Hej alle. Min kære Syncro vil pludselig ikke tage gassen som den skal.Den gav et højt knald fra udstødning i forbindelse med start og kunne derefter kun "liste afsted" .Efterfølgende var der "oliefilm" på bagklappen.Den starter og kan køre men ingen rigtig trækkraft.Temperatur ok, der er olie på motor.Er der nogen der har et bud på hvor jeg skal starte med at fejlsøge.På forhånd tak.Har netop betalt for medlemskab af T3klub.
«
Senest Redigeret: 25. Marts 2016 kl: 16:16:31 af nidnoi59
»
Logget
FrankBinau
Hero Member
Indlæg: 3.228
T3 model: En på vej
By: 5600
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #1 Dato:
25. Marts 2016 kl: 17:19:50 »
Hej Er det en 2.1Mv Kan det være katylisatoren der er faldet sammen Mvh Frank
Logget
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #2 Dato:
25. Marts 2016 kl: 19:33:04 »
Hej Frank. Ja det er en 2,1 MV (95 HK med kat).Kan det også forklare at den har smidt noget olie via udstødning ? Mvh Jan
Logget
FrankBinau
Hero Member
Indlæg: 3.228
T3 model: En på vej
By: 5600
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #3 Dato:
25. Marts 2016 kl: 19:56:44 »
Tag katylisatoren fra og se om der kommer trækkraft og det med at den smider olie kan jo være flere ting som man må ned på knæ og kigge lidt efter. Der sidder en olietryksmåler i venstre side der kan være utæt og der sidder en bag remskiven som også kan være utæt. Og ja stødstængerne samt dækslerne men rens det hele af start op og se efter
Logget
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #4 Dato:
25. Marts 2016 kl: 20:24:47 »
Hej Frank.Jeg siger mange tak . Mvh Jan
Logget
Aran
Hero Member
Indlæg: 3.931
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #5 Dato:
26. Marts 2016 kl: 14:43:39 »
Der kan være mange forklaringer på det fænomen. Franks bud lyder ikke usandsynligt. Specielt ikke hvis den har givet et knald der sandsynligvis har skyldtes uforbrændt benzin i katalysator eller udstødning. Men du må nok belave dig på en kontrol af tænding og sprøjt også. Om ikke andet, så for en sikkerheds skyld.
Hvis den ikke kan komme af med det forbrændte, vil den kvæle sig selv, eller miste effekt, ligesom dengang man kørte på lettere modificerede knallerter. Når bæstet mistede trækkraft var udstødningen tilsodet. Så skulle der bankes og varmes, så skidtet kom ud.
Så kom effekten tilbage.
Logget
porteren
Hero Member
Indlæg: 2.112
By: Jelling
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #6 Dato:
26. Marts 2016 kl: 16:50:27 »
Jeg havde et lignende problem med MV'eren i Arnold.
Først troede jeg at den kørte op ad bakke. Trækkraften blev svagere og svagere, Så fyldte jeg reservedunken på, i den tro at den var ved at løbe tør for benzin. Den kravlede af sted, og jeg måtte stoppe adskillige gange på vejen hjem, og så kunne de lidt igen. 100 m før vores indkørsel ville den ikke mere.
Efter at have efterprøvet mange gode råd her fra T3Nettet, måtte jeg give op og få den med Falck til Sydfyns Autocamper.
Alt blev prøvet. Dele blev udskiftet med brugte stumper. Stadigvæk ingen start. Til sidst sagde Niels Eriks mekaniker noget om katalysatoren. Der havde vist været noget med sådan én engang.
Katten blev skåret af og Arnold startede omgående og brummede lystigt. Indmaden var faldet sammen og havde stoppet katten fuldstændigt.
Niels Erik havde ikke en ny på lager, så indmaden blev banket ud og katten genmonteret. Så kunne jeg køre hjem til Jelling med en trækkraft, som aldrig før.
To dage efter monterede jeg selv den eftersendte nye kat.
«
Senest Redigeret: 26. Marts 2016 kl: 16:52:54 af porteren
»
Logget
Mvh.
Kim W
Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag
Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ---- Det er en expeditionswagen
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #7 Dato:
11. April 2016 kl: 14:31:05 »
Hej alle, lige en opdatering.Vakuumslanger var faldet af i motorrum , pakdyse meget defekt derfor oliespild.Nyt problem : Jeg har pludselig ingen baglys, bremselys og instrument lys ! Forlygter ok, mekaniker oplyser at min sikringsboks bliver meget varm ! Kan en udskiftning af denne afhjælpe problemet og i så fald hvor køber jeg en ?
Mvh Jan
Logget
Milos camperbus
Full Member
Indlæg: 204
T3 model: 1983
By: 7100 vejle
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #8 Dato:
11. April 2016 kl: 16:48:37 »
Det er meget normalt at ledningerne bliver varme. Det er selvfølgeligt farligt.
Hvis du ikke kører med lang Lys, bruger blæser og vinduesvisker på en gang bliver de vel ikke varme?
Det er ikke sikringsboksens skyld at den bliver varm. Det skyldes øget modstand pga for tynde kabler, dårlige samlinger og den største synder er dårligt stel.
Er bilen fra før eller efter 85?
Logget
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #9 Dato:
11. April 2016 kl: 18:20:24 »
Tak for dit svar Milos.Den er fra 11mdr. 1990.Da det skete kørte jeg uden langt lys , blæser på 1 måske 2 ingen visker, det burde den da kunne klare ? Mvh Jan
Logget
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #10 Dato:
11. April 2016 kl: 18:21:37 »
Ups. Opdager lige tastefejl ! Der skulle stå "pakdåse"
Logget
Milos camperbus
Full Member
Indlæg: 204
T3 model: 1983
By: 7100 vejle
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #11 Dato:
11. April 2016 kl: 18:29:00 »
Der er mange tråde om relæstyret forlys herinde, og flere kommer sikkert til.
Jeg ved ikke så meget om den nye model ud over den er lidt mindre gennemskuelig.
Jeg kan fortælle at højre og venstre baglys kører på hver sin sikring. Så når det er sket samtidig kunne det tyde på en fælles stelkabel eller måske en kontrakt. Men jeg ved det ikke.
Logget
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #12 Dato:
11. April 2016 kl: 19:00:20 »
Får lige at vide at ledningerne ikke blot bliver varme , de smelter ! Der går 60 Amp ind til pakeringslys og den nederste del i højre side af sikringsboks bliver meget varm . Er der en venlig sjæl der vil sælge mig en sikringsboks ? Bilen er en WBX 2,1 95 HK med kat.
Logget
Milos camperbus
Full Member
Indlæg: 204
T3 model: 1983
By: 7100 vejle
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #13 Dato:
11. April 2016 kl: 19:23:12 »
Jamen jeg har da en i Vejle.
Logget
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!
nidnoi59
Newbie
Indlæg: 13
T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
By: 2000
Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
«
Svar #14 Dato:
11. April 2016 kl: 19:24:52 »
Hvad skal den koste og vil du sende til København ? Mvh jan
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Mekanisk
»
2,1 WBX Ingen trækkraft