Forfatter Emne: konvertering  (Læst 5948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
konvertering
« Dato: 13. August 2016 kl: 13:32:48 »
Motor ej 22 er købt , konverteringssæt også ( fra lmb , adapter-svinghjul-motorophæng-op kortet oliekar og rustfri komplet udstødningssæt) og komplet tandrem sæt med nye ruller og vandpumpe. +Slibesæt , topstykkerne er indlev. til  slibning incl ventiler og skift af paraplyer.  Skal nok også lige have købt ny kobling mens jeg er i gang og div smådele. Det bliver spændende ..... venter på udstødning ca 4 uger før jeg kan skifte.   
Har kørende dj 112 hk motor i overskud ( med komplet udstødning under 2 år gammel) Den er lettere tunet, med en skarpere knast. Komplet ny opbygget af Mads Kaa i 2009-2010 (billede dokumentation findes ) Jeg har kørt med den siden Påsken 2016
« Senest Redigeret: 13. August 2016 kl: 13:47:05 af gasa139 »

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: konvertering
« Svar #1 Dato: 13. August 2016 kl: 15:32:50 »
uha, det bliver lækkert, er styreboksen med 3 eller 4 stik?

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: konvertering
« Svar #2 Dato: 13. August 2016 kl: 16:06:19 »
med 4 stik

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: konvertering
« Svar #3 Dato: 08. Oktober 2016 kl: 17:20:42 »
Så er sub motor  ved at være klar til at blive lagt i
« Senest Redigeret: 08. Oktober 2016 kl: 17:23:37 af gasa139 »

Offline Mr-Pedersen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • en hver rigtigt man har et rugbrød.
    • Vis profil
    • Mobildiskotek Disco-Work
  • T3 model: 8-pers. 1.9 benz-sluger fra de fede 80'ere
  • By: 4690
Sv: konvertering
« Svar #4 Dato: 16. Oktober 2016 kl: 21:39:14 »
hva ska den gamle ged evt. kost ? ;)
det var 1.....
og det var 2....
og nu det nummer 3...
og så i benzin. den var ny..
(:

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: konvertering
« Svar #5 Dato: 17. December 2016 kl: 16:03:21 »
Efter de første par uger med subaru, er konklusion helt klart at det er en dejlig match. Særlig den forholdsvise dyre løsning med komplet rustfri udstødning er alle penge værd. Super sprød lyd. Køre simpelthent godt. Dog er km pr ltr. Skuffende kun 7.5 km/ltr. Og jeg kan ikke få varme i kabinen. Motor køler fint , temp viser bevæger sig ikke ud af det hvide felt og blæseluft bliver kun håndvarm. Så her i vinterperioden er det sku for koldt

 med kun 10-15 grader i kabinen.
Løsning med sub motor og T 3 gearkasse er ikke optimalt, hvis man vil udnytte de ekstra hk. og køre den rigtigt frisk..... Gearskiftet er for langt og langsomt......
« Senest Redigeret: 17. December 2016 kl: 16:08:20 af gasa139 »

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: konvertering
« Svar #6 Dato: 17. December 2016 kl: 16:19:01 »
hmm, det lyder da mystisk med temperaturen. Hvordan har koblet kølevand til motoren?

Ps. du skulle ønske dig et nyt kamera eller sætte det ned i opløsning inden du tager billeder, f.eks til 800x600

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Sv: konvertering
« Svar #7 Dato: 17. December 2016 kl: 17:08:44 »
Du kan have tilsluttet slangerne forkert. Min har ingen problemer med at varme. tværtimod så varmer den bedere end den org wbx.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: konvertering
« Svar #8 Dato: 09. Januar 2017 kl: 17:37:53 »
Har checket tilslutning af slanger. Sidder rigtigt prøver lige med en ny termostat. Måsken den er konstant åben. Temp måler i bilen når jeg kører kommer knap op i det hvide felt.
 Ved længere tids tomgang stiger temp. Måler til lige forbi det hvide felt og blæser luften er mærkbart varmere uden dog at være tigtigt varmt. Temp nål og varme falder dog straks ved kort tids kørsel.
Hvad type olie køre i med ? Motor er begyndt at tikke ( startede med det kolde vejr. Jeg kører castrol 10/40.
Skal jeg prøve 5 eller 10/30 og evt tilsætte et addiktiv til olien ( mod tikken./ Evt halvstoppede oliekanal)

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: konvertering
« Svar #9 Dato: 09. Januar 2017 kl: 21:09:26 »
Tror da at du kører med en alt for lav driftstemperatur på motoren. Muligvis også derfor du oplever mere støj.
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: konvertering
« Svar #10 Dato: 11. Januar 2017 kl: 15:10:00 »
Hme... Ja motorrummet er mærkbart køliger end på den gamle Dj'er . Det er kun udstødningen man kan brænde sig på. Hvad kan årsagen være ?

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: konvertering
« Svar #11 Dato: 12. Januar 2017 kl: 08:57:23 »
Termostat?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: konvertering
« Svar #12 Dato: 12. Januar 2017 kl: 10:48:07 »
Termostat er bestilt.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: konvertering
« Svar #13 Dato: 06. April 2017 kl: 21:04:54 »
Ja , det var termostaten. Har nu fin varme og motor kører med alm. Driftstemp. Fik også installeret speed sensor og det gav en noget roliger tomgang og fik afhjulpet problem med motor nogle gange gik ud ved udkobling fra høj omdrejningstal. Skift til anden olie har også gavnet gangkulturen i motoren ( ingen lyde fra hydrauliske ventilløfter mere )
Skiftede også bagfjedre til nogle med flere vindinger og ca 5 cm længere. Så trucken er nu lidt mere højrøvet, men mon ikke det udligner sig når sneglehuset kommer på. Det er ihvertilfald meningen.


Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: konvertering
« Svar #14 Dato: 07. April 2017 kl: 22:56:29 »
ser fint ud. Er der så også en vogn til hundehuset  :)