Forfatter Emne: larm fra drivakslen  (Læst 4193 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

• Gæst
larm fra drivakslen
« Svar #15 Dato: 11. Juli 2007 kl: 15:20:10 »
hej,

nu har jeg fået mig en ny drivaksel, og også fået løsnet de gamle skruer.

er der en side der er bedst at starte med når jeg skal montere den nye (brugte)

carsten

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
larm fra drivakslen
« Svar #16 Dato: 13. Juli 2007 kl: 08:23:47 »
Hvis jeg husker rigtigt er det nemmest at sætte den fast i hjulet først. Man kan lettere dreje akslen så man kan komme til.

Kender du iøvrit tricket med at vende akslerne så de kommer til at trække den anden vej ? Når vi kører er det jo mest fremad og knokkelleddet slides mest på den side af noterne hvor trækket ligger.
Ved at bytte de to aksler så gearkasseende på aksel også kommer på gearkasseside i modsat side skifter trækket til den side af noten der ikke er slidt så meget. Det kan give mange 1000 km.ekstra. Er det en kugle i leddet der er gået kan det selvfølgelig ikke lade sig gøre, men så er et led ikke den sværeste ting at skifte. Du behøver ikke at købe en hel aksel.

Husk godt med fedt.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
larm fra drivakslen
« Svar #17 Dato: 13. Juli 2007 kl: 12:32:12 »
Citat fra: "AustinPower"
måske du kan få renoveret dine aksler hos uni-kadan i Ishøj, de kigge på min aksel til min austin. og det koste en omgang til værkstedet...  :lol:  :wink:

Kan jeg også få lov at kigge på den.  :lol:
Venligst send billede og øl.  :lol:

Du fik vel ikke lavet noget på den til den pris, det var bare deres vurdering Ik.  :?:

Kurt
Kurt - 25115788

Carsten

• Gæst
larm fra drivakslen
« Svar #18 Dato: 13. Juli 2007 kl: 21:39:55 »
sådan - så er akslen skifet - og den pisse irriterende klonk klonk lyd er væk   :D  så skal jeg bare lige have ordnet pakningen/thermo dimsen og så skulle den sådan set være perfekt! tak for hjælpen :D

leder stadig efter en ladeluftkøler på ebay. glæder mig til at få fingrene i en.

carsten