Hej Michael.
Jeg har en alm. 14" Syncro og den har jeg pt. 2 sæt til.
1. Genral Grabber A/T i 215/75-15 på Mefro fælge 6x15 ET30 - ifølge de erfaringer andre har så er det et rimeligt A/T dæk til prisen.
2. Michelin 205/70-15 C på gamle Mercedes Alufælge 7x15 ET30
Størelse på fælg kommer helt an på hvad du skal bruge bilen til.
Hvis det er til Off Road/ture på dårlige veje uden asfalt, vil jeg helt klart ikke vælge større fælge end 15", for så får du ikke nogen ordelig profil på uden at skulle modificere undervogn og skærme.
Hvis den skal "ned på maven" eller bare se cool ud, så kan du vel sætte 16 eller måske endda 17 tommer alufælge på, hvis du kan finde fælge.
Men jeg synes helt klar at 15" er et godt kompromis med 205/70-15 til 215/75-15 med et varevognsdæk til primært at køre på alm. veje og en smule offroad med nogenlunde fast og jævnt underlag.
Husk at et 215/75-15 øger rulleradius med mere end 5% i forhold til OE og kan give problemer ved syn og evt. gearing.
Ovenstående er min personlige holdning/erfaring, men der er sikkert mange andre derude. Det hele er en afvejning i forhold til dit forventede brugsmønster.
Du er velkommen til at prøve begge sæt hvis du har lyst - så finder vi bare en weekend hvor du er på Sjælland. Måske jeg kommer til Fyn25 hvis jeg kan få den klar og er fri af rejser.
Giv evt. et kald på 20778778
Mvh.
Thomas.