Forfatter Emne: varmeapparat  (Læst 2213 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

• Gæst
varmeapparat
« Dato: 14. Juli 2007 kl: 10:02:43 »
Hejsa,

Mit varme/køleapparat fungerer ikke optimalt, feks sker der ikke noget på trin 1, 2 og 3 i knappen til venstre. Desuden kan jeg ikke få "koldluft" funktionen til at virke - lidt irriterende her i sommervarmen. Er der nogen der kender til problemet og har et løsningsforslag?

Carsten

Bo

• Gæst
varmeapparat
« Svar #1 Dato: 14. Juli 2007 kl: 10:04:22 »
Er der sommervarme i Birkerød :?:  :?: ...hmm måske man skulle flytte :wink:

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
varmeapparat
« Svar #2 Dato: 14. Juli 2007 kl: 10:19:14 »
Kontakten til venstre siger du. Er det varmeapparatet bagved vi snakker om ?
Hvis det er foran kan koldluft problemet være at hanen er slidt og ikke lukker ordentligt. Den sidder ude foran oppe over reservehjulet på de to tynde slanger. Det er et almindeligt problem. Tjek lige at du med regulator knappen i instrumentbordet helt i lukkestilling også her lukkestilling ude på hanen. Har du det og kommer der stadig varm luft skal lukkemekanismen udskiftes.

Ang blæser. Tjek sikring. Dernæst kontakten i instrumentbordet.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Bo

• Gæst
varmeapparat
« Svar #3 Dato: 14. Juli 2007 kl: 10:21:03 »
Det er en syncro, så der er ikke reservehjul foran :wink: Men derfor kan hanen selvfølgelig godt sidde der :?:

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
varmeapparat
« Svar #4 Dato: 14. Juli 2007 kl: 10:34:50 »
Nårh ja . Det første man bliver blind på er øjnene. der står jo også syncro  :D  Jeg tror stadig at det er hanen uanset hvor den sidder.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Carsten

• Gæst
varmeapparat
« Svar #5 Dato: 14. Juli 2007 kl: 13:14:56 »
nej det er ikke pga varmen i Birkerød, men vi skal sydpå om 2 uger også ville det være rart med en kølig brise...

øhm - hvor sidder reservehjulet på en alm t3? skal jeg have den forreste chikaneplade af for at kunne se rørene?

carsten

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
varmeapparat
« Svar #6 Dato: 14. Juli 2007 kl: 13:21:04 »
ja du skal have pladen ned. Men for ikke at skabe mere forviring så "hedder" den ikke chikanepladen, men nok nærmere et underkøringsværn.

chikaneplade er en tynd blik skal der sidder rundt om motoren på 2wd modelller.

Reservehjulet ligger i en hængslet bakke samme sted som du har underkøringsværnet.

Når du så har det uhåndterlige pladestykke af, så kan du lige så godt rengøre og smøre gervælger systemet.
Mvh. Casper