Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - WBX Manden

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 116
76
Generelt / Standard betegnelser for bly akkumulatorer?
« Dato: 23. November 2010 kl: 10:53:15 »
Jooo det tror jeg som nok den kan.
400A i 5 sek. burde kunne klare det.

Batterier opgives normalt i A og Ah

A er power i batteriet altså ”hestkræfter”. For blybatterier et givet tidsrum.
Ah er kapaciteten, ”tankens størrelse”. Blybatterier er  som regel angivet med kapaciteten for en 5 eller 20 timers afladning. Kapaciten afhænger af hvor hurtigt batteriet aflades.

77
Generelt / Standard betegnelser for bly akkumulatorer?
« Dato: 22. November 2010 kl: 17:08:26 »
Der findes ingen standard størrelse på den slags batterier.
Hver fabrikant har sin størrelsesbetegnelse.
Er det til T3 du skal bruge det ?

78
Sjov und Spass !!! / så skal der pløjes
« Dato: 11. November 2010 kl: 23:58:51 »
Er det kul de kører på  :lol:
Det ryger sku' mere en et gammeldaws damplokomotiv

79
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 05. November 2010 kl: 16:19:54 »
Citat fra: "Fynboen"
Med eller uden kat, kan sikkert nemt betyde  1 til 2 km. mindre på litteren.
Jeg er så gammel, at jeg kan huske at folk der fik ny bil omkring 1992, mukkede over at den nye bil gik kortere på litteren en den måske 2 år ældre bil af samme størrelse gjorde.

Hilsen Fynboen


Det fænomen du beskriver kan også skyldes, at de første katalysatorer ikke var så glade for "lean burn" (mager blanding) da den magre blanding hæver temperaturen.
Heller ikke "rich burn" (fed blanding) var så godt, dvs. 90'er biler kører meget støkiometrisk (kemisk/teoretisk perfekt forbrænding) for at skåne katalysatoren.
Det resulterede i dårligere brændstoføkonomi og mindre effekt. (udledt af den manglende magre- og fede blanding.)

80
Diverse / Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Dato: 05. November 2010 kl: 14:17:12 »
Citat fra: "Mølle"

Men der er jo noget idé i at erstatte turbo med en kompressor med kold luft ladning. Det er jo især varmen, som driller JX motoren. Eller hva?? Så så længe vi ikke taler effektforøgelse men derimod motoroptimering, så er kompressoren vel en ok ting???


Kold og kold, det er nok relativt  :wink:
Jeg er kompressor tilhænger, det ved I allerede og specielt tilhænger når der sidder en turbo efter den  :twisted:

81
Diverse / Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Dato: 05. November 2010 kl: 14:03:13 »
Citat fra: "Hinze"
er der ikke både kompressor og turbo på de nye vw tsi'er (godt nok benzin)

Hinze


Det er kun 1,4 160 hk TSI der har både turbo og kompressor. Resten af TSI’erne har kun turbo.

82
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 04. November 2010 kl: 16:00:28 »
Citat fra: "Jarl"
Og her er de første spæde forbrugstal: 283 km (målt på triptælleren med 185/80R14) med et forbrug på 25,4 liter benzin (målt på Jet-standeren på Egerisvej Skive ;-)) 11,1 km/l


Så lyver du her  ?

83
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 04. November 2010 kl: 12:41:44 »
Citat fra: "jensjakob"
245 km og 25,12 liter istedetfor 22,13 liter ville give 9,75 km/l.

Så der er en vis statistisk unøjagtighed i Jarlens målinger pt?

Jeg plejer at køre til bilen går konsekvent ud ved højresving, så har jeg en rimelig præcis gentankningstærskel :-)


... også giver hans dæk (185/80-14) mindre omkreds end std. dækkene (185(/82)-14C), som i forvejen giver ca. 5% misvisning på speedometeret.
Kender ikke misvisningen på km-tælleren, mon ikke den er det samme ?  :wink:

84
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 04. November 2010 kl: 11:06:44 »
Ja, 11 km/l det lyder rigtig godt. Går ud fra det mest er på landevej ?
Hvis du når over 10 km/l med 110-120 km/t på motorvejen, så bliver jeg meget imponeret.

Jeg kunne med min gamle 1,9 WBX nå 10-11 km/l med 90 km/t og et råddent æg på speederen.

85
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 02. November 2010 kl: 09:14:26 »
Citat fra: "Bo"
Pssst....


Når man har trådt i en hundelort og fundet ud af hvor ubehageligt det er, renser man jo ikke skoen for at gå tilbage og træde i den igen... vel !?

86
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 02. November 2010 kl: 08:53:58 »
Men den er jo tjekket ;-)

87
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 02. November 2010 kl: 08:45:00 »
Citat fra: "4X4"
Kan gasspjældet have rykket sig ifht. potmetret, så computer tror at spjældet eksempel står 20% åben, men det i virkeligheden kun er 10% åben?


Jeg har tænkt over det sammen…
Hvis motoren ikke har hverken MAP sensor eller luftmængdemåler, så må den kontrollere blandingen efter det megasquirt kalder ”Alpha N” princippet.
Det betyder motorstyringen bruger rpm, lufttemp,  vandtemp, lamda og spjældposition til at bestemme blandingen.
Da du har tjekket, tjekket igen og dobbelt tjekket alt andet end spjældpositionen, så er det da muligt fejlen kan findes her?


Citat fra: "jensjakob"
hmmm, kan det være defekt spjældhus og injektor?


Dysen kunne også være problemet, men det plejer at gi det modsatte problem.
Det kan selvfølgelig også tænkes at motorstyringen prøver at kompensere for den dårlige tomgang pga. en dårlig dyse og derved bare hælder benz i, for at den ikke skal gå ud.
Jarl der må være en beskrivelse af hvordan man tester dysen i sådan et monopoint anlæg ?

88
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 28. Oktober 2010 kl: 17:00:00 »
Haha :-)
Siger ikke WBX er den bedste motor der findes, blot vil jeg fremhæve fordelene og aflive nogle af de selvopfundene og overdrevne problemstillinger.

89
Din bil... / HinzeBussen
« Dato: 28. Oktober 2010 kl: 15:55:12 »
nææ... jeg har selv en ekstra ;-)

90
Din bil... / HinzeBussen
« Dato: 28. Oktober 2010 kl: 13:35:51 »
Citat fra: "Hinze"


Der er stadigvæk intet der slår en WBX-lyd, MS kørte på CU'en, men ligger nu hjemme på hylden og venter på en eller anden, der måske har lyst til at lege; det er jo temmelig lærerigt.

Hvornår høre vi kompressoren starte op på din wbx?

Hinze


Ja, det er meget lærerigt. Er du færdig med at lege ?

Jeg har min kompressormotor i tankerne næsten hver dag, men må indse at det nok ikke bliver til noget før min garage står færdig.
Ansøgning om byggetilladelse til 46 m2 garage er sendt afsted og venter på svar :-)

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 116