Jeg søger lidt bekræftelse på at jeg ikke også
skal til at rode med at skifte kølervæske.
Der er besvær nok endda!
Gearkassen korroderer udvendig fra,
og toppen korroderer indvendig fra.
Korrosion i topstykket tror jeg særlig sker
når motorer står hen.
Jeg tror ikke det skyldes kølervæsken.
Har jeg ikke ret i det?
Du er sørme flittig med at bruge søgefunktionen og gennemsøge vores forum, og det er dejligt, for så slipper vi for at svare på det samme igen og igen. Hvis du havde været endnu mere flittig med at læse de besvarelser, du har fundet, så ville du også have læst, at problematikken angående kølervæsker IKKE omfatter dieselmodeller, så i den henseende kan du være bruge dine kræfter på andre bekymringer.
Gearkasserne er ganske rigtigt lavet af noget elendigt gods. Det er nu ikke noget problem, når man bare undervognsbeskytter den sammen med resten af undervognen. I den forbindelse kan jeg oplyse, at gearkassen i min bil er den oprindeligt fra '85, og der er ingen tæring i den. Det er indtil videre 22 år, og jeg er ganske godt tilfreds. Men undervognsbeskytter man den ikke, så virker den som offeranode for hele bilen, og så slutter ballet hurtigt.
Vær i øvrigt opmærksom på, at efter '90 er der anvendt en ny legering, som er langt mere korrosionsbestandig