Du skal ikke åbne forkamrene "for inspektion". Tøm dem for vand. Blæs rent med en blæsepistol. Færdig.
Og hvorfor skal man så ikke tage forkamrene ud? Jo det skyldes den helt enkle forklaring, at forkamrene har overstand i forhold til resten af topstykkets pakflade. Denne overstand er vigtig, da den "spænder" forkamrene godt fast. I Danmark er det en udbredt og destruktiv hobby at planslibe topstykker. Lad være med det! Når man plansliber, så ødelægger man mange vigtige ting - en af dem er forkamrenes overstand. Når man så tilmed vil til at banke dem ud, så skal de for alvor nok komme til at sidde løse. Er der andre end mig her, som har set en motor, der har ædt et forkammer? Hvis man har det, så ved man, hvorfor man skal lade dem sidde! Det er næsten lige så "smukt", som når den æder et ventilhoved.
Og så kan jeg godt stille din nysgerrighed. Der er ingenting inde i forkamret. Jeg har kigget. Kun et tomt hul. Endda et hul, man kan få adgang til gennem 1) dyseåbningen, 2) gløderørsåbningen og 3) åbningen ud mod stemplet, så der er ingen gode grunde til at tage dem ud.
Har du et topstykke, som er overfladekorroderet, så rens det, tag billeder og vis os dem, så skal du få et go eller et no-go