0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Okay, jeg var lige ved at få sved på panden der... :lol: Men det de skriver om udløbstid, er det så den tid firmaet har betalt for en annonce?
hvad siger du til den her ide, lagonihttp://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=30368#30368.....
Flot, at du kaster dig ud i det! Mod og mandshjerte belønnes med rigeligt support. Går i øvrigt ud fra, at du har en 100 % diagnose? Har du måske haft en af de dieselkyndige sjællændere med på en livline?Tap olien af bilen - Tjek.Jeg har taget oliefilteret af og sat på et syltetøjsglas. Skal jeg sætte nyt oliefilter på med det samme, eller må der være åbent?Sæt du bare et nyt på straksDemonter dyser - mangler top, men regner det ellers ikke for et problem. Har jo gjort det før.demonter vandslanger - tjekdemonter tandremsstrammer hjul og dermed tandremHer stødte jeg på et par udfordringer. Den ekspansionsbeholder som ligger bag nummerpladen var skruet så hårdt i, at gevindet var ødelagt. Jeg måtte bore bolten ud, og skal nok ha købt en ny tank. Jeg var nødt til at fjerne den for at komme til tandrem.Sådan er det tit. Nogle mennesker tror tilsyneladende at tilspændingsmoment er omvendt proportionalt med boltens størrelse... Find en ny tank - de er allevegne.Bolten kom af strammerhjulet men flå og flæk mig om jeg kan få den ***** rem af...Jeg er ikke meget for at bruge vold, og tænker at der må sgu da være et trick. Suk.. der er garanteret 700 tråde om det..Strammerhjulet er helt løst - right? Så er det to hænder på remmen og med alle ti fingre trække den med et LIGE træk af kamhjulet på knasten. Hjælp den evt. også lidt ud på pumpehjulet. Subsidiært: Klip! Du skal jo have en ny på. demonter luftfilterkassen - tjek - intet problem. Jeg går ud fra at både luftfilter og den runde dims på topstykket skal af.demonter indsugninigs manifold - hehe... der kommer jeg lige til at studere tegningerne i so wird gemacht lidt mere. Den er dælme ikk nem at komme til.demonter olie frem/retur til turboen - hmmm... delvist tjek.Det er jo et olierør som går fra oliekøler, rundt om top, og ned til turbo. Underlig vejføring. Det sidder med en klemme på toppen. For at få klemmebolten af måtte jeg tage vandslangen af endestykket, men det gik så rimelig nemt. Jeg kan også uden problemer løsne bolten ved oliekøleren. Det er straks værre nede ved turboen. Jeg skal ha fat i en ekstra 17 nøgle til at holde kontra. I det hele taget vil jeg skifte det rør med et nyt, for det har da helt klart kendt bedre dage.Ja, skift endelig fremløbsrøret. Overvej følgende: Det er klart nemmere at lege med afmontering af manifolder på et afmonteret topstykke. Jeg er i hvert fald selv vokset fra den alt andet end fornøjelige proces, som det er at stå/ligge under bilen og skrue håbløse gamle rustne skruer af. Hvis du kan løsne de 4 12-kantede bolte mellem manifold og TL, så lader du bare turbo og udstødning sidde uberørt, mens du tager topstykket op komplet med alle manifolder på. Det er godt nok lidt tungt, men det går.demonter udstødningen fra turboen - tjekJeg har demonteret hele udstødningen så jeg kan komme til. På vejen slog jeg hovedet for fuld kraft lige op i hængertrækket. Jeg var lige ude af kampen i 5 min...Men med tråden om dårlige anhængertræk in mente, kan jeg med glæde konstatere at det holdt!
Flot, at du kaster dig ud i det! Mod og mandshjerte belønnes med rigeligt support.
Et enkelt lille indsparkDu har sat alle mærker på OT og alt det der først Egog