0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
...Måske har jeg ikke helt fattet din pointe, og så beklager jeg, men umiddelbart kan jeg altså ikke helt få øje på motiverne for batteri 2. Måske kan du udbrede det lidt - så kan budene måske også blive mere kvalificerede end mit.
Lad mig indledningsvis slå fast, at din forestilling om "at kunne skifte til næste batteri" en kold morgen ikke kan realiseres med nogle af de tænkte set-ups.
Hvis jeg nu fordeler belastningen over 2 batterier antager jeg at mit lys vil forblive samme styrke osv. Hvis jeg nu satte de 'valgfrie' str0m slugere over paa batteri 2 ville de jo vel ikke belaste batteri 1 som staar for 'de vigtige' str0m ting.
Citat fra: "Jarl"Lad mig indledningsvis slå fast, at din forestilling om "at kunne skifte til næste batteri" en kold morgen ikke kan realiseres med nogle af de tænkte set-ups.Det var da en skam... Hvoffor dog ikke? Det jeg taler om er fysisk at pille det ene ud og erstatte med det andet. Et 'yndet' trick paa min glemsomme kammerats Landrover. - Jensen
Det vil jeg mene kun giver delvis mening, når du kører lystigt derudaf, så bruger du primært strøm fra din generator. Batterierne sørger for at du har kapacitet til at starte...
Efter at have staaet stille i Hannover i 2-3 dage og brugt lys og musik gik motoren ud (midt paa Autobahn) da jeg taendte for radioen. Vi havde k0rt 5-10 mins og batteriet var sikkert lidt fladt i det men da jeg slukkede for radioen sprang den til live igen. Jeg antager at radioen (og forstaerkeren) bruger str0m fra batteriet for at kunne opererer. Er dette virkelig ikke tilfaeldet? Bruger den kun Generator str0m? Arj det kan jeg da naesten ikke tro for hvoffor skulle jeg ellers kable med kaempe ledninger osv?
Havde så ikke lige læst dit indlæg Mads - sorry! Men vi er jo påfaldende enige...