Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Din bil...
»
Trambussen
Udskriv
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
Gå ned
Forfatter
Emne: Trambussen (Læst 33250 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
wilson
Hero Member
Indlæg: 1.018
Trambussen
«
Svar #75 Dato:
18. Marts 2010 kl: 22:11:40 »
SÅDAN!
Nu trækker den igen som et rangerlokomotiv på steorider!!!! eller næsten :wink:
Godt nok var koldstarts håndtaget skubbet ind, men selve armen på pumpen kunne komme lidt længere tilbage med en skruetrækker!
Med møje og besvær fik jeg krænget pumpen rundt og den blev timet til 0,95.... Skal lige love for det gjorde en forskel!
Markant mere moment og mere omdrejningsvillig. En kende hårdere tomgang, men stadig smørblød
Nu bliver det spændende om soden i udstødningen forsvinder og km regnskabet igen bliver lidt bedre!?
Logget
vi høres / Olsen
Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
Trambussen
«
Svar #76 Dato:
18. Marts 2010 kl: 23:12:44 »
Smukt Olsen! Sådan skal det være. Og hvis du så kan tøjle din højre fod, så skal brændstoføkonomien nok vise sig at være gunstig.
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
wilson
Hero Member
Indlæg: 1.018
Trambussen
«
Svar #77 Dato:
18. Marts 2010 kl: 23:19:50 »
Tak!
Ja det med højre foden er så værre, når nu den kan og så gerne vil arbejde ;-)
Den trak snildt en lille sød Audi 60 fra Ans til Bronx på autotraileren - no problemo
Temperaturen er også faldet, hvilket er logisk nok når man tænker over det....
Logget
vi høres / Olsen
Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)
Bluestar
Gæst
Trambussen
«
Svar #78 Dato:
19. Marts 2010 kl: 06:22:26 »
skide godt : ) og mange tak for hjælpen! Vi ses
mvh Jesper
Logget
wilson
Hero Member
Indlæg: 1.018
Trambussen
«
Svar #79 Dato:
31. Marts 2010 kl: 18:25:59 »
Hvilken forskel det gør med nye dyser OG korrekt pumpetiming
Blød motorgang og springer igang bare man kigger på nøglen
Men der har været en slange i paradis. Trambussen har lidt af periodevis toyota syndrom.... og det betyder IKKE 117% iorden for dem der skulle være i tvivl....
Nej istedet har speederen haft en kedelig tendens til at sætte sig fast. Efter lidt grundig fejlsøgning blev fejlen lokaliseret til speederkablet. Dette blev skiftet med et andet brugt fra lageret, der bare gik smooth. Det virkede - een dag så var det endnu værre !!!!
Et nyt uorg blev købt ved hovwdiaudi, men blev sgu lidt skuffet over kvaliteten da jeg kom hjem. Ingen inderliner over wiren, plastbeskyttelsen over endeklemmerne sød løst og sidst men ikke mindst ingen gummibælg til at beskytte den frie wire ende ved pumpen....
Fluks ind og kigge på hylden, der var vist et nyt kabel til en passat på hylden med sådan en bælg, den måtte kunne flyttes over!
Stor var min overraskelse da jeg så fandt et originalt VW speederkabel - Nicenok :wink:
Så nu er der nyt org speederkabel og ny yderliner monteret, så burde den være der!!!!
Logget
vi høres / Olsen
Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)
verner
Hero Member
Indlæg: 5.473
Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
By: Nord for Vejle
Trambussen
«
Svar #80 Dato:
12. April 2010 kl: 10:44:28 »
ja det er sjovt ens egen amagerhylde kan overraske
når bare man finder det rette system er det nemt at finde rundt i...
bruger selv HTB-System og har gjort der en del år, men syntes ik det fungere optimalt!
hvilken lager styring bruger du?
Logget
Hilsen Verner
2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D
wilson
Hero Member
Indlæg: 1.018
Trambussen
«
Svar #81 Dato:
12. April 2010 kl: 12:43:16 »
Jeg kører med bibelsk lager styring.
Søg og du skal finde :lol:
Logget
vi høres / Olsen
Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)
Fut
Jr. Member
Indlæg: 95
Trambussen
«
Svar #82 Dato:
12. April 2010 kl: 13:08:22 »
Jeg har ellers læst et sted at speederkablet fra Rjes.com skulle være serdeles godt.
Logget
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
Trambussen
«
Svar #83 Dato:
12. April 2010 kl: 15:17:27 »
@Verner: HTB-System?
?
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
poot
Hero Member
Indlæg: 2.003
Trambussen
«
Svar #84 Dato:
12. April 2010 kl: 15:47:50 »
Det er vel som mit lagerstyringssystem NLP (nærmeste ledige plads)
Logget
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter
T3 camper 88 1,6 TD ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!
verner
Hero Member
Indlæg: 5.473
Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
By: Nord for Vejle
Trambussen
«
Svar #85 Dato:
13. April 2010 kl: 00:54:12 »
@jj. Hulter Til Bulter - System
vi brugte det til rekl.dele på et par af mine tidl arb.pladser, der virkede det fint
Logget
Hilsen Verner
2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D
wilson
Hero Member
Indlæg: 1.018
Trambussen
«
Svar #86 Dato:
20. Oktober 2010 kl: 20:43:22 »
Så fik jeg målt de to blokke op jeg kan vælge imellem til projekt mTDI.
1Z TDI blok der på har maks slidmål på 79,52 x 79,54 (ny = 79,51)
Det må siges at være ok for en motor der har gået 180.000 km
AAZ TD blok der har maks slidmål på 79,52 x 79,57 (ny = 79,51)
Det er tydeligt at motoren er mest slidt i mod svinghjulsenden (cyl 4)
Den er slidt lidt mere end TDI'en men vil mene at den stadig er ok.
Så spørger den hurtige nok, hvorfor bruger du ikke bare tdi blokken så?
Af tre grunde.
1: 1Z blokken har lidt ekstra huller blandt andet til krumtap føler som jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge til (men man ved aldrig - kunne bruges til fartpilot o.lign)
2: 1Z blokken kræver godkendelse fra VW eller SMC da den overstiger 20% reglen. Dog kan den retsskårne synsmand kræve det samme med AAZ blokken da den heller ikke er typegodkendt til vognen. Og da jeg jo skifter ALT er det jo reelt set mere en TDI end TD.....
3: 1Z motoren har 90 hk og JX'erens 70 hk + 20% = 84 hk. Dermed vil det automatisk udløse ny reg afgift..... Men da jeg betalte bilen fri for 4-5 år siden slap jeg omkring en tusse så det er ikke det der vælter budgettet. :-P
Jeg vil helst have tingene iorden. så jeg kan få den nye motor skrevet ind i reg attesten og på forsikringspapirerne (også fordi jeg gerne vil ha motor og ombygget gearkasse skrevet i policen, så jeg får den reelle sum udbetalt hvis uheldet er ude - 7 9 13)
Derfor må jeg nok gå den tunge gang og kontakte SMC om de vil godkende en 1Z motor i en gammel sur T3 :lol: og så betale ny afgift.
Hvor er det herligt at bo i et bureaukrati :roll:
Logget
vi høres / Olsen
Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)
nels
Sr. Member
Indlæg: 346
Trambussen
«
Svar #87 Dato:
20. Oktober 2010 kl: 22:57:07 »
Send mig en PM med din email adr, så kan du få den typegodkendelse af mig..
Logget
Hilsen Nels.
T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200 1987
Kawasaki z 650 1978
Octavia (vinterbil)
wilson
Hero Member
Indlæg: 1.018
Trambussen
«
Svar #88 Dato:
10. Januar 2012 kl: 18:43:47 »
Køretøjet er godkendt
Ved synet konstateredes ingen fejl ved køretøjet :-)
229.000 km + ca 100.000 pga skift af instrument. Det er sgu da meget godt klaret af en std JX'er der ofte får lov til at slæbe både tunge læs og store trailere ;-)
Der hænger stadig en delvis samlet mTDi'er i motorstativet, med nye lejer, stempelringe og alle de andre fine nye ting. Men hvorfor ha travlt når nu den gamle bare triller og egentligt klarer opgaven fint, selvom den måske ikke skyder op af vejlebakken med 120 km/t når der er en læsset autotrailer på krogen :-P
Fik dog en kæmpe forskrækkelse for en måneds tid siden, da kraven på en af de store pex rør under bunden knækkede, køleslangen hoppede af og pludseligt var der ingen vand på systemet -> temperatur mål i top og en meget agressiv bkinkende lysdiode :-O
Lidt araldit og håndarbejde så var Trambussen kørende igen :-D
Så jeg kan bare håbe på "two more years" med min uundværlige doka ;-)
Logget
vi høres / Olsen
Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
Trambussen
«
Svar #89 Dato:
10. Januar 2012 kl: 18:53:19 »
Tillykke! Det er belønningen til omsorgsfuld og kompetent ejer.
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
Udskriv
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Din bil...
»
Trambussen