Forfatter Emne: Køb af T3  (Læst 3964 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
Køb af T3
« Dato: 29. Januar 2008 kl: 22:51:30 »
velkommen til

tja der er nogen til man skal se på men endlig ikke mere end du ville i en kampvong hehe rust huller rust og rust se efter ved samlinger osv.

kabling og el tja det vil du få hygge med da kabler i vore kære T3 tja have levet noget tid så vil man nok løbe ind i et kabel som driller men der er noget som kan laves hvis man vil ligge tid i det ;D

men ellers ser den vong lækker ud :D

jeg er selv ved at ombygge en til camper :D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.009
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #1 Dato: 29. Januar 2008 kl: 23:03:30 »
Hej med dig.

Umiddelbart ser den meget tilforladelig ud.  Den ligner næsten min :lol: .

Da du er mekaniker, kan jeg ikke se, der er meget vi skulle kunne lære dig.  Men du vil finde ud af, at det somregel ikke er reservedelene der koster det meste. og vi har efterhånden gode link til ordentlige forhandlere i tyskland. Og eet stort reservedelslager blandt medlemmerne :lol:

Selve det med reparationerne kan du vel sagtens selv klare.

For   din egen skyld, så prøv at sammenlign bilpriserne med dem fra tyskland, dem fra syd tyskland er som regel fine rustmæssigt.

ELLERS VELKOMMEN TIL:-----   er det dig som går og stjæler alle 5 trinsgearkasserne på mili T3 erne :wink:


Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Crapz

  • Gæst
Køb af T3
« Svar #2 Dato: 29. Januar 2008 kl: 23:04:10 »
det med isoleringen er et problem hvis der kommer fugt / vand der ind hvis der er brugt rockwool

tænk på et hus med hul i taget hvor der kommer vand ned til rockwool så kommer der alt muligt i det rød swamp puha ja nok om det

men igen det kan jo udskiftes hvis der ligger noget der inde :D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.009
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #3 Dato: 29. Januar 2008 kl: 23:10:10 »
Fugt i isolering :arrow:  :arrow:  Somregel er det fordi det er en gørdet selv der har bygget. Det er utroligt hvor meget vand der kan drive ned at ruderne om morgnen hvis man har overnattet i bilen, evt med vådt tøj fra en fisketur.  Det er jo det vi har bilen for 8)  8)

Der skal være plastic som dampspærre , lige som i et hus. og isoleringen skal være pakket ind i plastik, eller som jeg ville gøre bruge flamingo plader.

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.009
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #4 Dato: 29. Januar 2008 kl: 23:43:06 »
Dampspærre over alle hulrum, lige under inderbeklædningen,tapet fast, ligesom det er i fordørene, så kan den varme fugtige luft fra kabinen ikke komme ud og kondensere på de kolde stålplader. og kondenserer det inde i kabinen, er der luft omkring, så det kan tørre ud igen.

Benzin motore kører vist fra 7-9 km pr liter.
Diesel 1.6 td ligger på 11-13 km liter

men læg mærke til at benzin koster kun det halve i vægtafgift.

Min 1.6TD koster ca 10400 kr årligt.


Poul

   :arrow: Husk gearkasserne skal være med spærre :wink:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.009
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #5 Dato: 29. Januar 2008 kl: 23:52:23 »
Citat fra: "terkelcat"
AUCH...! :shock:
10 kilo...!
det var mange penge...
fandt ud af at den her er nedvejet til 1275 kg egenvægt.
det giver vel den "lave" afgift på 3760 årligt...
http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm
ret mig hvis jeg fjumre i noget...

Bjørn


Det lyder rigtigt nok.  Fatter bare ikke hvordan man kan komme ned på den vægt - med campingudstyr og det hele.

 Husk hvis du bliver stoppet, kan de finde på at veje den igen :wink:  :wink: har dog ikke hørt on det i praksis.

Pøj pøj med købet
Poul
Er også glad for Freja, men var lidt bekymret, indtil jeg lærte den at kende. :lol: TAK
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.009
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #6 Dato: 29. Januar 2008 kl: 23:58:03 »
Citat fra: "terkelcat"


min fine camper skal ikke i noget mudderhul. :lol:


Bjørn


Nej det var 40% lamelspærre kasser jeg mente, ligesom det jeg lige har monteret. En våd græsplæne kan man jo altid komme ud for 8)  Mit spær kom fra en 4 trins mili  gearkasse.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #8 Dato: 31. Januar 2008 kl: 08:15:35 »
Citat fra: "terkelcat"


1:
hvilke ting/steder skal jeg være opmærksom på under/inden køb?
(rust!, svage motordele, dårlig indretning, defekt hævetag, gas/strøm installationer etc)


2:
har i nogle gode råd ang køb som jeg muligvis overser?

håber i kan hjælpe mig og ikke er for trætte af de her "begynderspørgsmål"
jeg har læst ABC'en igennem og en masse forskellige indlæg.

MVH
Bjørn


Hej Bjørn velkommen til !

Når du nu har valgt det skal være den fortræffelige WBX, så er der i hvert fald et par ting som er god at tjække...

Tjek om der er kølevæske i kølevandet, hvor mange % og hvilken slags der er påfyldt (glycol eller syntetisk).
Med "alm." blå kølevæske skal det skiftes MIN. 1 gang om året og så nemt er det heller ikke at skifte alle 17 liter ... :roll:

Det værste er en WBX som har kørt flere år på rent vand, her kan man godt regne med at skulle skaffe nye topstykker og evt. forringer.

Tjek om der kommer væske ud ved gummipakninger omkring topstykkerne

tjek om der er oliespild fra pakdåsen ved svinghjulet. Kan ses ved om der kommer olie ud ved den lille udfræsning forneden mellem motor og gearkasse.

Mvh.
Rasmus
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #9 Dato: 31. Januar 2008 kl: 08:26:36 »
Citat fra: "terkelcat"
Hej Rasmus.

ja jeg læste godt et indlæg om fordkellen på de to typer kølervæske..
og må ærligt indrømme at jeg ikke har tænkt over at de ikke må blandes osv.

havde dog ikke lige fået skrevet det ned som en af tingene der skulle kontrolleres. :O/

tak for rådet!

Bjørn


Nogle typer kan godt blandes, specielt de nyere af slagsen.
Jeg bruger Ford's, den er udemærket og kan blandes hvis man skulle stå et sted med for lidt væske på vognen og skal hjem.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Køb af T3
« Svar #10 Dato: 31. Januar 2008 kl: 09:19:44 »
Citat fra: "terkelcat"
har tidligere fået blandet stadset uden der skete noget men har efter hånden lært at holde skidt for dig og snavs for sig da alle væsker jo (ifølge kemiproffesor-lillebror) har hver deres særlige egenskaber. :lol:

men manden har jo nok også ret. *S*  8)

Bjørn


Ja, jeg ville også til hver en tid holde 2 typer adskilt, så hellere hælde lidt ekstra vand på også justere blandingsforholdet med ren kølevæske når man kommer hjem.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Køb af T3
« Svar #11 Dato: 31. Januar 2008 kl: 12:22:49 »
Hej Bjørn!

Velkommen til!

Hvis jeg stod med 40000 og ville have noget man kunne campe i så ville jeg kigge i Tyskland..

Mobile.de og autoscout.de er gode startpunkter.

Der er et MEGET stort (og ofte rustfrit) udvalg og hvis man har tålmodighed kan man finde præcis det man leder efter.

Så skal der selvfølgelig betales afgift.. Jeg ved ikke hvordan det er med afgift på campere.. men på hvide plader kan man være heldig at slippe mellem 10 og 20.000 dkk.

Hvis det ikke er et 100% krav at man skal kunne overnatte 4 voksne så er en multivanindretning måske svaret så er den også mere anvendelig som daily driver skulle det komme til det. Eller man kan jo selv bygge noget udtageligt camper grej.. så har man også en kassevogn eller en "allrounder" med ruder. Eller en halbkasten med halv ruder, halv kasse.

Der er utroligt mange muligheder og det er en af de store charmer ved T3eren.. Samme reservedele, reperationer og erfaringsgrundlag.... 1000 forskellige mennesker og måder at bruge den på..

Endnu en gang velkommen til, glæder mig til at hilse på dig til et af de kommende træf.

mvh

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012