Forfatter Emne: pis - den starter ikke!  (Læst 5076 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Dato: 14. Februar 2008 kl: 08:14:16 »
når jeg drejer tændingsnøglen går starteren igang (kører rundt) men det er som om at den ikke får fat i noget.....den stakkels syncro hverken harker eller andet der kunne tyde på at motoren drejer rundt. Tilgengæld er det som om en hårdtører tændes i "turbo-området" - er det normalt? Og plejer jeg bare ikke at høre denne lyd fordi motorlarmen overdøver den?

Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre, og evt kan beskrive sådan ca hvor starteren sidder :oops: og hvad skal jeg evt gøre?

Den har ellers altid strtet skide godt! Ikke de mindste problemer til imorges.

Carsten

Mølle

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #1 Dato: 14. Februar 2008 kl: 08:33:26 »
Kan det være fordi starteren ikke slår ud, så startmotoren kører rundt uden at få fat i svinghjulet???? Så skal du nok se dig om efter en starter-pusher.

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
pis - den starter ikke!
« Svar #2 Dato: 14. Februar 2008 kl: 08:38:18 »
skal vi ikke tage et link, til et link til et link ?   jo da :-)

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4526&highlight=m%F8lle+starter
Mvh. Casper

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
pis - den starter ikke!
« Svar #3 Dato: 14. Februar 2008 kl: 08:52:11 »
Jeg er helt enig i diagnosen. Der er probs. med det drev, der sætter starterens lille tandhjul ind i startkransen på motrens svinghjul. Altså ud med starteren og renover den eller i med en ny.

Hårtørreren ved turboen er turbokølingen. Det er bare fint, at den starter - det viser, at sagerne dur.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Carsten

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #4 Dato: 14. Februar 2008 kl: 08:53:59 »
ah - ja det lydder da som en god ide.

hvis jeg nu feks gerne vil have den til at køre idag - kan jeg så give starteren et mindre gok med en hammer for ligsom at slå et-eller-andet løst? eller er det hul i hovedet?

mølle - hvis jeg nu alligevel skal ned til dig efter en diff, så vil jeg gerne bytte starteren ud også

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
pis - den starter ikke!
« Svar #5 Dato: 14. Februar 2008 kl: 08:59:19 »
Citat fra: "Carsten"
ah - ja det lydder da som en god ide.

hvis jeg nu feks gerne vil have den til at køre idag - kan jeg så give starteren et mindre gok med en hammer for ligsom at slå et-eller-andet løst? eller er det hul i hovedet?

mølle - hvis jeg nu alligevel skal ned til dig efter en diff, så vil jeg gerne bytte starteren ud også

jeg har lige haft det samme med min, ganske periodisk nogle gange kunne den godt starte og andre ikke! - det hjalp at gi den et gok......men det er der ikke fremtid i og det er ret fustrerende i længden.

Køb en nyrenoverede..............
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Carsten

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #6 Dato: 14. Februar 2008 kl: 14:17:14 »
starteren.....er det den man kan se hvis man kigger oppefra motorrummet - den ligger så lige over gearkassen sådan ca der hvor drivakslerne går ud...(så hvis man ligger nede på jorden og kigger op - så kan man ikke se den for gearkassen?

hvorlet er den at skifte - er det bare at løsne de store skruer (str 19-22 stykker tror jeg nok) hive den af og erstatte den med en renorveret udgave fra mølle?

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
pis - den starter ikke!
« Svar #7 Dato: 14. Februar 2008 kl: 14:34:43 »
Jep det er den og den er super let at skifte. det er en 17 eller 19´er til de to store bolte og en 13´er til kablet på bagsiden.

husk at demontere - polen på batteriet.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Carsten

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #8 Dato: 14. Februar 2008 kl: 14:40:45 »
fedt. tak

T3Anders

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #9 Dato: 14. Februar 2008 kl: 15:12:31 »
sidder starteren sammesteds på min diesel 1,6 td 2wd?

Mølle

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #10 Dato: 14. Februar 2008 kl: 15:23:45 »
Starteren sidder samme sted (for oven) på ALLE diesel maskiner, og samme sted (højre side i kørselsretningen) på ALLE benz-er.  Alle Benz. startere er ens og alle Diesel-startere er ens. (variationer kan forekomme, men ikke som påvirker monteringen).

Herr_Jensen

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #11 Dato: 14. Februar 2008 kl: 20:24:13 »
Citat fra: "Carsten"
hvorlet er den at skifte - er det bare at løsne de store skruer (str 19-22 stykker tror jeg nok) hive den af og erstatte den med en renorveret udgave fra mølle?

Jeg skiftede min men maa sige at det var r0v besvaerligt. Jeg skal klart melde ud af jeg er total gr0n saa hvis du er mekaniker eller saadan noget saa er jeg sikker paa du har set det som var vaerre : ).

Det kan godt vaere der er mere plads paa en Diesel hakker men hvis det kniber med pladsen saa hiv din vakuum daase af (den blaa plastic box) - det hjaelper.

Det er en sjov og tilfredsstillende opgave saa held og lykke med den.

Husk at skifte den b0sning som sidder inde ved motoren. Den kan godt vaere svaer at traekke ud - men du bliver glad for at du gjorde det.

: )

- Jensen

PS: Hov laeste lige hvad M0lle skrev. Hvis den sidder for oven saa er der ikke meget mening i at pille vakuum daasen af. Oh well...

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
pis - den starter ikke!
« Svar #12 Dato: 14. Februar 2008 kl: 20:31:01 »
ja, pladsen er ikke et problem på en diesel syncro. Jeg har som tidligere nævnt skiftet starter på en syncro på under 10min første gang
Mvh. Casper

Mølle

• Gæst
pis - den starter ikke!
« Svar #13 Dato: 14. Februar 2008 kl: 20:35:33 »
Citat fra: "casper"
ja, pladsen er ikke et problem på en diesel syncro. Jeg har som tidligere nævnt skiftet starter på en syncro på under 10min første gang

Ja. På en diesel skal man ikke ned og kravle. Det kan gøres oppefra. Hvis man insisterer på at kravle kan man løsne befæstigelsen til slavecylinderen. Det giver endnu mere plads.

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
pis - den starter ikke!
« Svar #14 Dato: 14. Februar 2008 kl: 22:32:54 »
Ja man skal jo lige vide hvor meget man kan brække i slavecylinderbeslaget på en diesel. Det syntes jeg sidder lidt i vejen. Er der et trick jeg ikke kender ? :roll:
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg