Det afhænger meget af, hvilke dele man snakker om. De ydre beklædningsdele - altså dem, der har "fugen" - er egentlig ikke så slemme. Det er klart, at det giver lidt besvær, at man skal lægge fugen ind, og samtidig er det lidt demotiverende, at man ved, at rusten gerne vil begynde at gnave hurtigt igen i de fugede kanter.
Men der, hvor det er rigtig kritisk, er, når vi snakker om udskiftning af egentlige undervognskomponenter. Inderpanel, tværvanger og skråvanger er et mareridt. De enkelte dele er simpelthen flettet ind i hinanden som spanterne i en ubåd. Derfor er der rigtig god grund til at kigge grundigt på f.eks. inderpanelerne oppe under donkraftbeslaget.
Heldigvis er T3'ere generelt meget rustmodstandsdygtige i undervognen. Man kan tit se en bil, der på siderne ligner noget, der lige er slæbt op af havnen i Hanstholm, men som til gengæld intet fejler i undervognen. Men selvom, der atiså er gode chancer for at finde sunde eksemplarer, så er det jo ved at være nogle ældre damer, så kig kritisk, og inviter evt. en garvet T3-ejer med, når du skal se på noget.