Forfatter Emne: Bud på Afgifter  (Læst 3740 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Bud på Afgifter
« Dato: 15. April 2008 kl: 20:51:10 »
du kan have uendeligt mange forspørgsler inde hos skat adgangen - det er det de tjerner deres meget lette penge på.

Jeg tror ikke de ser på ydelse i første omgang - det er nok kun toldsynet som ser på det - hvis de ser så langt!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Bud på Afgifter
« Svar #1 Dato: 15. April 2008 kl: 21:01:31 »
med ydelsen mener jeg heste kræfter!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Bud på Afgifter
« Svar #2 Dato: 15. April 2008 kl: 21:09:31 »
Citat fra: "viclar"
Så kommer jeg jo ikke langt med en forespørgelse hos SKAT, hvis andre kan hæve denne :(

Vil bare se om det overhovedet kan hænge sammen at importere sådanne modeller


prøv at få en kopi af fahrzeugbrief og send det ind. Så ved du hvormeget du skal ligge i depositum.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Bud på Afgifter
« Svar #3 Dato: 15. April 2008 kl: 21:24:44 »
jeg ved det ikke!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Nara

  • Gæst
Bud på Afgifter
« Svar #4 Dato: 15. April 2008 kl: 22:09:47 »
Skats forhåndsvuderinger kan du som regl ikke bruge til en fløjtende fis.
Sidst jeg fik det, ramte de kun små 30.000 ved siden af..

Dagen i dag, er det noget værrer bøvl at impoter i forhold til tideliger.
Jeg vil ikke tro der vil være den store forskel på om den har en af de motorer i eller en alm 4 cyl, mit spørgsmål er om du kan få den igennem syn+toldsyn, som den skal før du kan få den precise pris afvide.

Forhåndsvuderinger er værdiløse, kigge de sidste på deres hjemmeside er den eneste løsning.

PARKHAVE

  • Gæst
Bud på Afgifter
« Svar #5 Dato: 15. April 2008 kl: 22:32:35 »
Det er nok mest fordi der ikke er taget ret mange hjem med andre/større motorer end de vanlige - hvis der i det hele taget er betalt afgift af nogen.

Af de 2 du har listet er det helt klart den tyske jeg ville gå efter, hvis ikke det lige var fordi den anden var en syncro :lol:  :lol:
Den er simpelthen for blæret.

Sørg for at få at vide at ALT er eingetragen, dvs. påført ved tüv med diverse ændringer og hjulstr. m.m. Så har synmanden nemlig ikke rigtig noget at klage over.

Tricket ved toldsyn og skats behandling at have så få oplysninger på forespørgsel som muligt og ikke gøre et stort nummer ud af hverken motor eller ekstraudstyr.. . men at det bare er en gammel kassevogn/bus med 14-15 år på bagen :lol:

Mads-kaa

  • Gæst
Bud på Afgifter
« Svar #6 Dato: 15. April 2008 kl: 23:18:56 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Af de 2 du har listet er det helt klart den tyske jeg ville gå efter, hvis ikke det lige var fordi den anden var en syncro :lol:  :lol:
Den er simpelthen for blæret.


De holder begge to i Tyskland :wink:

Altså hvis du virkelig vil have sådan en med Oettinger motor, så køb en original Oettinger-model. Tag den til Danmark og kør hele møllen igennem, det vil vise sig om den kan godkendes... Den kan vel altid sælges til udlandet igen, uden det store tab?
Med hensyn til afgift er det jo helt umuligt at spå om, da ingen øjensynligt har hentet en før. Et gæt er at du slipper med under 50kkr, men det er ikke til at vide om de overhovedet vurdere den motor som noget særligt.

/Mads

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Bud på Afgifter
« Svar #7 Dato: 15. April 2008 kl: 23:45:59 »
Lille detalje med Oettinger motorer - du får en bil som er ganske ganske sjælden i reservedele - og normalt skal renoveres for hver 50Kkm.

Besøg også www.busman.be og skyde Mike en mail eller 2 - han kører selv med Oettinger i sin monstersyncro - god at erfa'e med.

Bedste hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

PARKHAVE

  • Gæst
Bud på Afgifter
« Svar #8 Dato: 16. April 2008 kl: 06:13:56 »
@mads - ja ja - mindre detalje :lol:
Jeg opdage kun den ene skrev på engelsk og den anden tysk. Det var specs. jeg kigge mest på

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Bud på Afgifter
« Svar #9 Dato: 16. April 2008 kl: 09:13:28 »
Citat fra: "jensjakob"
Lille detalje med Oettinger motorer - du får en bil som er ganske ganske sjælden i reservedele
Rigtigt, eneste grund til jeg har droppet drømmen om en Öettinger  :cry: - og normalt skal renoveres for hver 50Kkm.
Argh, det er vist noget overdrevet ! Hvis den bliver passet ordenligt burde der ikke være den store forskel til en alm. WBX4, det er trods alt fuldstændig den samme blok/ motor bare med 2 ekstra propper.


Fedt der er nogen som vil gi' den gas  :lol:
Jeg vil gerne skrives først på prøveturslisten  :P
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Bud på Afgifter
« Svar #10 Dato: 16. April 2008 kl: 09:26:26 »
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=596377

Denne er en org. Öttinger endda en syncro selvom den ikke er særlig høj.

den anden er en pumpet Bluestar!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Bud på Afgifter
« Svar #11 Dato: 16. April 2008 kl: 11:19:05 »
Citat fra: "viclar"


Der er nogen der ikke har ordene "ganske sjælden i reservedele" helt på plads og det er sikkert mig :)

Med ganske sjælden menes, at flere dele ikke laves fra nye af mere og dem der findes er temmelig kostbare.

Det er en ganske sjælden motor der dog er fuldstændig lig med en alm WBX ?????
princippet og opbygningen af de 2 motorer er identisk, de fleste dele til WBX6 er dog 1/3 længere eller har 1/3 flere !
Nu SKAL det heller ikke være Oettinger, det er bare de første 2 reg. attester jeg har modtaget.

Det er mere kraften..Om den kommer fra WBX6 eller AUDI or what ever. Vil bare kende ca afgifter for motorer på + 140 hk.
Der er ikke noget som lyden fra en 6 cyl. boxer... efter min mening ikke engang en V8  :shock:

Om de overhovedet kan indreg. i DK (Selvfølgelig skal der være tilsvarende gearkasse / bremser / styretøj osv)
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Bud på Afgifter
« Svar #12 Dato: 16. April 2008 kl: 11:24:22 »
Citat fra: "viclar"
Jeg giver dig helt ret Syncro'en er for fed mangler bare +40 hk og automat gearkassen :-) iforhold til den anden


Det er ikke nemt at finde en T3 med +140hk og automatgear, hvis det ikke skal være Öettinger.
De eneste jeg kender til er Audi V6 ombygningerne med tiptronic og Porsche selvfølgelig.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Bud på Afgifter
« Svar #13 Dato: 16. April 2008 kl: 12:00:12 »
Citat fra: "viclar"
Jeg er altså stadig ikke helt skræmt, mht Oettinger modellerne og deres WBX6 motorer endnu :)

Tror faktisk jeg er lidt mere skræmt at kombinationen WBX6 & Syncro. Det må være dyrt at rep. på syncro delene når de er tilpasset WBX6.


Nej, det er jeg bestemt heller ikke, du skal bare være klar over, hvad du går ind til.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."