Forfatter Emne: vandafgang  (Læst 6251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

• Gæst
vandafgang
« Svar #15 Dato: 11. September 2008 kl: 21:04:53 »
Citat fra: "Eva"
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "jensjakob"
at presse det over i påfyldsningsbeholderen bag servicelågen.

Gode hilsner

Jens Jakob

Det er en misforståelse... Beholderen bag servicelågen er ikke til at tage tykket af systemet, men til at levere vand hvis systemet lige mangler lidt. Påfyldningsbeholderen er ikke beregnet til tryk.

@Bos: hvor bliver vandet af? Hvis du ikke har luftet ordentligt ud kan du jo ikke regne med noget.
Luft ordentlig ud, kør en lang tur, og så ned på maven og lyt efter væse-lyde(???)

/Mads

vandet bliver netop presset ud af overløbet på beholderen bag servicelågen

Ja, og hvis der er gået en toppakning =   når motoren er i gang, så bliver der  presset luft   ud i køleanlægget, der jo er lukket...så presses vandet ud gennem låget/ventilen i ekspansionsbeholderen og ud i den bagerste beholder bag den låge nummerpladen sidder på.....for det er det eneste sted det kan komme ud, for hvis ikke det kan komme ud den vej, så springer enten ekspansionsbeholderen elelr slanger.

Hvis dækslet på ekspansionsbeholderen er i stykker, bliver der ikke ved med at komme vand derud i den beholder, men det gør kun den mængde der altid kommer når vandet varmes op og udvider sig....den eneste forskel er så, at anlægget ikke tager det tilbage igen når vandstanden falder når bilen køler af....og det er bestemt slet ikke de op til 4 liter, der er tale om her.

Der sidder ikke nogen desideret toppakning på en WBX, så hvis ikke det er topdækslet, så er det sansynligvis et topstykke....

/Mads

Mads-kaa

• Gæst
vandafgang
« Svar #16 Dato: 11. September 2008 kl: 21:16:49 »
Faktisk når jeg nu tænker over det, så tror jeg vi skal håbe på det topdæksel, ellers kan jeg ikke helt overskue konsekvenserne :?

/Mads

Eva

• Gæst
vandafgang
« Svar #17 Dato: 11. September 2008 kl: 21:33:07 »

Der sidder ikke nogen desideret toppakning på en WBX, så hvis ikke det er topdækslet, så er det sansynligvis et topstykke....

/Mads

Ups, havde ikke lige bemærket modellen,  men så ændres toppakningt til topstykke

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
vandafgang
« Svar #18 Dato: 11. September 2008 kl: 21:42:36 »
Faktisk når jeg nu tænker over det, så tror jeg vi skal håbe på det topdæksel, ellers kan jeg ikke helt overskue konsekvenserne :?

/Mads

der er nu bestilt et nyt dæksel så må jeg bare håbe det er det
for ellers har jeg det på samme måde
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Djursland

• Gæst
vandafgang
« Svar #19 Dato: 11. September 2008 kl: 22:22:46 »
hej hej med jer

jeg vil sige et revnet topstykke selvom du er ked af at høre det

men kør ned til den lokale automekker og få ham til at sætte tryk på den beholder oppe ved batteriet og se om den taber tryk

og får ham i samme omgang til at suge luft op igemmem 2 faver væsker i et gemmensigtig rør fra samme beholder for så kan du se om der kommer udstødning ud i vandet hvis værsken skifter farve

så op på hesten igen

Mvh Djurs  :lol:

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
vandafgang
« Svar #20 Dato: 11. September 2008 kl: 22:30:14 »
Citat fra: "Djursland"
hej hej med jer

jeg vil sige et revnet topstykke selvom du er ked af at høre det

men kør ned til den lokale automekker og få ham til at sætte tryk på den beholder oppe ved batteriet og se om den taber tryk

og får ham i samme omgang til at suge luft op igemmem 2 faver væsker i et gemmensigtig rør fra samme beholder for så kan du se om der kommer udstødning ud i vandet hvis værsken skifter farve

så op på hesten igen

Mvh Djurs  :lol:

jaa det kunne jeg selvfølgelig også gøre
så hvis et andet dæksel ikke hjælper på det må jeg jo nok den vej
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
hakuna matata
tlf 26476966

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
vandafgang
« Svar #21 Dato: 11. September 2008 kl: 22:32:00 »
hvis du aligevel kommer forbi en mekaniker, så bed om at få lavet en 4-gas måling i din ekspansions-beholder, det er tilstædeværelsen af HC (uforbrændte gasser) der slet ikke må være der, fordi så er det toppakningen, dette er den sikre måde at konstatere om det er kompressionstryk der i dit kølevand.
hvilket topstykke det er galt med skal du så finde ud af bagefter, men denne test kan hurtigt give dig ro i sjælen, eller det modsatte :wink:

ps. dette virker kun på benzinmotorer.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
vandafgang
« Svar #22 Dato: 16. Oktober 2008 kl: 21:23:32 »
så er den fikset løsningen blev

1 stk 2,1 MV motor med 1,9 DG karburator (stor tak til jønneukendt)

1 gang kølerens

og som afslutning lidt rødt kølervæske

så nu skal det sidste bare justeres lidt ind og så kører den endnu bedre end nu  :D  :D  :D
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
hakuna matata
tlf 26476966