0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.
Tak - tromlerne er jo alligevel af - så de skiftes med. Cylinderne - gaa - så skal jeg til at pille ved rustne skruer.Hmm, må hellere købe et sæt bremseslanger også.
Citat fra: "jensjakob"Spørgsmål: Er det svært at lave bremser bagpå? Hvad kan gå galt? Hvad skal jeg passe på med? Hvor lang tid skal jeg sætte af?Det er ikke svært eller meget tidskrævende at lave bremser bag på.Min eneste råd er: Byt til nyt ! Alle dele skal skiftes, dvs. tromler, bakker, bremsecylinder og et montagesæt, så er du kørende nemt og hurtigt.Min erfaring er at det er noget bøvl at tro man kan nøjes med at skifte bakker, det bliver aldrig rigtig godt og det tager lang tid at lave.Jeg vil skyde på du kan klare operationen på 4-6 timer.
Spørgsmål: Er det svært at lave bremser bagpå? Hvad kan gå galt? Hvad skal jeg passe på med? Hvor lang tid skal jeg sætte af?
enig JJ, bakkerne har skam været afmonteret inden for 1½ år-så møtrikkerne skulle være nemme at afmontere.Sidst der var åbnet blev der skiftet, et stk. bremsecylinder - alle skrue er smurt inden genmontering Skønt at det gamle familiemedlem Le orange alias Ms Grey bliver kyndigt vedligeholdt
Har læst i Haynes for Golf. Skift af pakning på udstødningsmanifold starter m at afmontere topstykket. . . . .Hvad gør dieselfolket?@Brutus, kan du huske hvilken side?Goe hilsnerJens Jakob
Jeg tror der er mere plads på en diesel hh en Corrado Udfordringen jeg står med, er at motorophæng og siden af motorrum skygger for unbracoerne til indsugningsmanifold nedefra, oppefra skygger indsugningsmanifold for bolte til udstødning................ER meget fristet til bare at køre med en utæt pakning ved udstødningsmanifolden....... OG så give det noget gaffatape til syn............................... Eller 2-komponent klæber.............................