0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
God pointe.Og de korte bremserør henover svingarmen (nogen vil vel sige løst rør, løse nibler, og et kraveværktøj)?JJ
Og her kan jeg så kun tilslutte mig i skaren efter, at have investeret i et "færdigt" sæt til Fiestaen. Det er jo nemt, når nu det skal gå tjept, eller ?Nope! Lige præcis det ene af to rør, der skulle skiftes inden omsyn, var simpelthen ikke med GRRRRR!Det andet var i pakken, men en del kortere end det originale stålrør. Det er fan.... besværligt, at hive og hale sådan et længere.SÅ enden på det blev, at jeg fandt rør, omløbere og kraveværktøj frem. Klippede de originale rør, og fremstillede "kopier" der , - sjovt nok passede.Og så et fif, som jeg fik af en "gammel" bremsemand:Find en stump vakumslange, der passer ud over et bremserør. Pres en bolt eller skrue ind i enden, og luk af med et lille spændebånd. Klip de gamle stålrør ca. 10 cm fra omløberen, og luk af med dette "specialværktøj". Så løber væsken ikke af, og hovedcylinderen tømmes ikke. Selvfølgelig vil der være lidt spild, når man skifter omløbere til sidst, men det begrænses dog. Hvis der spildes på lakerede flader skylles med r i g e l i g t vand, og evt tørres efter.Når rørene er kappet ved hovedcylinderen, udskiftes fra baghjulene og fremefter.,
Overbevist.Kan du måelene for rør og omløbere i hovedet?JJ