Forfatter Emne: Projekt 1.9 TD til Højben  (Læst 160962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #315 Dato: 19. Maj 2010 kl: 11:31:02 »
ja og hvor fristende det så end er har jeg ikke økonomi til at købe den.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #316 Dato: 20. Maj 2010 kl: 07:30:06 »
Få nu sat noget trykluft på den fesne cylinder så du kan finde ud af om det er top eller bund, det er galt med.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #317 Dato: 20. Maj 2010 kl: 11:12:18 »
øh? trykluft? det har jeg ikke lige hørt om at man kan bruge. kan du forklare nærmere?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #318 Dato: 20. Maj 2010 kl: 12:26:34 »
Stil stemplet i kompression, sæt trykluft på gennem dysehul eller glødrørshul (gennemen en trykregulator og start fra 0 bar, ellers begynder den bare at køre på luft). Lyt hvor den hvæser. Er det i indsugningsmanifolden har du en dårlig indsugningsventil osv. med udstødning. hvæser den nedenud har du selvf. et dårligt stempel.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #319 Dato: 20. Maj 2010 kl: 19:25:56 »
Hvad mener du så med at stille stemplet i kompression??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #320 Dato: 20. Maj 2010 kl: 19:28:39 »
I toppen af kompressions-slaget, dvs med begge ventiler lukket?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #321 Dato: 20. Maj 2010 kl: 22:19:48 »
det hedder jo os en lækagemåler, de findes på alle tekniskeskoler :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #322 Dato: 20. Maj 2010 kl: 23:27:16 »
knasten skal stå på overlap. hvor begge ventiler er lukket :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #323 Dato: 25. Maj 2010 kl: 20:56:05 »
Er stadig ikke helt med på hvordan det skal gøres...

Har søgt lidt på det på Google, men kan ikke finde en pind der forklarer hvad jeg skal bruge til at udføre en lækagetest...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #324 Dato: 25. Maj 2010 kl: 21:04:41 »
Psttttttttttt - søg på "leakdown test".
http://www.google.dk/search?q=leakdown+test
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #325 Dato: 25. Maj 2010 kl: 21:07:20 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #326 Dato: 19. Juni 2010 kl: 22:49:53 »
Status:

Efter 2 dage har jeg nu en helt ny 1.9 monteret, denne gang en TD'er ;)

Det tog sin tid, ikke mindst pga. vejret, men måtte også lige skifte turbo her til aften...
Den første ville ikke holde tæt, nummer to holder tilsyneladende tæt...

Eneste lille "problem" der er tilovers er at jeg lige skal have kigget på en mindre utæthed fra ventildækslet, nårh ja og så lige have sat lydpotten på :D

Britta mener at jeg har opdraget bilen godt, den kan sitte på kommando :) Prøvede et alternativ under motorskift, istedet for at løfte motoren op til bilen, så af med baghjul og ned med bilen...Meget lettere :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #327 Dato: 20. Juni 2010 kl: 12:44:51 »
HUSK nu det er en helt ny motor Morten... MANGE hyppige olie/filter skift her i starten og HELT rolige opvarmninger og kørsel. Tynd olie og skylleolie imellem skiftene.. Det er PISSE surt at lave en ridse i en cylindervæg (eller det der er værre) fordi man er utålmodig eller småsjusket.

Har du fået kigget på InterCooler og større oliekølerradiator? Det vil jeg på det kraftigeste anbefale!!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #328 Dato: 20. Juni 2010 kl: 13:01:03 »
Glæder mig til at høre hvad diagnosen er på den gamle motor. Fik du sat trykluft på og lyttet hvor den hvæsede?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #329 Dato: 20. Juni 2010 kl: 13:39:04 »
Nej, JJ...Har ikke fået gjort mere...
Eneste jeg ved er at den ikke kan startes lige pt...
Kom hjem i fredags og da jeg så ville starte den igen ville den slet ikke mere...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan