4.57-udvekslingen er noget særligt, idet det er det højest gearede differentiale, der findes til bilen som standart. Alternativt skal man ud i nogle customdele, og så ruller Euroene hurtigt.
Hvis du vil undersøge, hvilke udvekslinger forskellige gearklasser (bl.a. din egen) har, så kan du studere her:
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf Men inden man suser ud og køber et differentiale-kit, så skal man lige være opmærksom på, at udskiftning af differentialet kræver en total adskillelse af gearkassen. Et differentiale består som alle andre tandhjulsgear af to tandhjul - i dette tilfælde et stort kronhjul, der sidder på tværs ved trækakslerne og så et lille spidshjul, som er det bagerste stykke af lavgearakslen. Med andre ord er det hele lavgearakslen, der skal skiftes. Bevares - det kan sagtens lade sig gøre - hvis man råder over en værkstedspresse, et mikrometerur med magnetstand, specialværktøj til dobbeltkeglerullelejet, aftrækkere til synkronhovederne og nogle års erfaring med renovering af VW-gearkasser.
Derfor er der på mange måder fornuft i Mølles og Hasses ideer om at montere en komplet AAP/AAS gearkasse og så evt. konvertere den til diesel.