Forfatter Emne: Centrallås  (Læst 9156 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

• Gæst
Centrallås
« Svar #15 Dato: 06. August 2009 kl: 16:23:38 »
Jeg har hevet i begge ender af alle lednignerne, men om der faktisk er forbindelse inde i dem må jeg indrømme at jeg ikke aner. Har dog rykker ret hårdt i dem. Sidebeklædningen på bi-førerdøren har jeg pillet af. Jeg når det ikke lige idag, men jeg en ekstra motor som jeg vil prøve at montere istedet for den der sidder monteret nu.

Jeg kan sagtens se hvor ledningerne ender - en sort plastikboks - og sikringerne man kan pille ud ser fine ud.

Tak for billet omkring skydedørsovergangen - men jeg dette er ikek problemet, og feks kan man godt benytte centrallåsen med skyde døren åben (ikke helt sikker på bagklap låsen - men alle andre)

Fjernbetjeningen er med i min VW service håndbog (den der følger med bilen), så jeg går ud fra at det er std. set-up.

Vi skal på lyn ferie imporgen, og jeg får ikke set mere på det de næste 3-4 dage.

Jeg vender tilbage med fremskridt/stalling.....

Carsten

Mads-kaa

• Gæst
Centrallås
« Svar #16 Dato: 06. August 2009 kl: 16:46:25 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Mads

Centrallås, det var original på en topmodellerne.  
det er jeg helt med på, jeg kører i en bluestar :wink:  Det du viser et billede af er tilgengæld ikke originalt, altså billedet med bagklappen
Men fjernbetjent - det ved jeg ikke om var originalt?
Det ved jeg nemlig heller ikke

Der findes et fint 4-punkts beslag til skydedøren som giver elektrisk forbindelse.

Carsten, prøv at spor ledningerne fra fordøren - der må være en styrboks et sted til centrallås, sikkert bag sikringerne, eller under førersædet
der er ingen styreboks til centrallåsen, det sidder altsammen i motorerne. Der er nok en styreboks til fjernbetjeningen et sted.

Goe hilsner

JJ

@Carsten: Hvis du ikke har målt ledningerne igennem kan du på ingen måde være sikker! Jeg havde en fejl på min centrallås, det var et kabel til førerdørsmotoren som var knækket, inde i den gummiovergang som er fra karosse til dør. Tro mig det er ikke skidenemt at komme til.

/Mads

PS: Man kan ikke lave gennemgangstest ved at hive i ledningen.

Mads-kaa

• Gæst
Centrallås
« Svar #17 Dato: 06. August 2009 kl: 17:00:35 »
I øvrigt går centrallåsen på sikring nummer 3 fra venstre, og den deler sikring med radioen, cigarettænderen og indvendig belysning.

/Mads

Carsten

• Gæst
Centrallås
« Svar #18 Dato: 06. August 2009 kl: 17:04:42 »
Hej,
Fedt med sikringsoplysning. Radio + cigaret tænder virker. Jeg hiver fat i multimeteret og måler igennem om et par dage og har den "nye" motor klar.

NU skal der laves mad til familien!
carsten

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Centrallås
« Svar #19 Dato: 06. August 2009 kl: 23:37:47 »
de grønne centrallås motorer ligner noget fra cartronic, det plejer at være ok kvalitet, jeg har mont flere sæt af dem i forsk. biler.
der skal være en styreboks! eller der kan være lavet noget alternativ styrring via nogle arbejdsrelæer..
hvis motoren er defekt, kan du bare købe et vilkårligt sæt og skifte motoren derfra.
hvis motoren sidder udenfor top eller bund stilling, kan den normalt ingenting!
der sidder nok en sikring på en rød ledning i nærheden at sikringsboksen.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Mads-kaa

• Gæst
Centrallås
« Svar #20 Dato: 07. August 2009 kl: 09:13:56 »
Citat fra: "verner"
de grønne centrallås motorer ligner noget fra cartronic, det plejer at være ok kvalitet, jeg har mont flere sæt af dem i forsk. biler.
der skal være en styreboks! eller der kan være lavet noget alternativ styrring via nogle arbejdsrelæer..
hvis motoren er defekt, kan du bare købe et vilkårligt sæt og skifte motoren derfra.
hvis motoren sidder udenfor top eller bund stilling, kan den normalt ingenting!
der sidder nok en sikring på en rød ledning i nærheden at sikringsboksen.

Den motor du ser på billedet er ikke fra Carstens bil. Det er et billede JJ har fundet på en tysk hjemmeside, han troede det var original monteringen.

@Carsten: Jeg har misinformeret dig, sorry. Jeg kiggede lige lidt i Bentley, og der er tilsyneladende en seperat sikring til centrallåsen. Du kan se det på vedhæftede pdf, sammen med resten af centrallås systemet. Her kan du også se at der IKKE er nogen styreboks...

/Mads

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Centrallås
« Svar #21 Dato: 07. August 2009 kl: 11:22:06 »
Hvis det er fjernbetjent, må da der været klippet lidt i ledningerne. Klarer man så "styringen" via fordørenes microswitche?

Hinze

Mads-kaa

• Gæst
Centrallås
« Svar #22 Dato: 07. August 2009 kl: 11:27:20 »
Citat fra: "Hinze"
Hvis det er fjernbetjent, må da der været klippet lidt i ledningerne. Klarer man så "styringen" via fordørenes microswitche?

Hinze

Nu ved jeg ikke hvordan det er lavet originalt, men på min gamle bus havde jeg eftermonteret en alarm, og på den var der udgang til centrallåsen. Jeg havde dog ikke originalt centrallås i den bus, så jeg ved ikke lige hvordan de to ting kan kombineres.

/Mads

Carsten

• Gæst
Centrallås
« Svar #23 Dato: 07. August 2009 kl: 12:40:28 »
OK, hvis centrallåsen har en seperat sikring - ville blinklysene så stadig blinke, hvis det er sikringen det er galt med???

Var foriøvrigt til syn med den idag. Strøj lige igennem. Nice.

Carsten

Mads-kaa

• Gæst
Centrallås
« Svar #24 Dato: 07. August 2009 kl: 13:19:39 »
Jeg kan ingen ting se i Bentley omkring den fjernbetjening, så jeg aner ikke hvordan den er sluttet til. Jeg kan altså ikke rigtig forestille mig andet end at det er et seperat system, og jeg tror du skal regne med at det er eftermonteret. Det at blinklysene blinker hænger garanteret sammen med din fjernbetjening/alarm, og så har det ikke noget med centrallåsen at gøre som sådan.
Måske kan nogen genkende din fjernbetjening hvis du tager et billede af den, så kan det måske lade sig gøre at finde flere oplysninger!?!

tillykke med synet.

/Mads

Carsten

• Gæst
Centrallås
« Svar #25 Dato: 13. August 2009 kl: 14:41:19 »
Hejsa,

Så har jeg fået monteret en ny (brugt) motor i passagersiden - og nu siger det smæk - smæk - smæk hele vejen rundt igen! Niiiice.

Har forresten set på ebay.de at man kan købe centrallås "kits" til T3'ere for ca 50 euro....satme ikke mange penge hvis man lige står og vil have centrallås!

Tak for tips,

Carsten