Forfatter Emne: Børnenes livstil præget af bussen, spørgsmål?  (Læst 7884 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
Børnenes livstil præget af bussen, spørgsmål?
« Svar #15 Dato: 16. August 2009 kl: 20:35:53 »
jo da ...
den der K-Jetronic eller FULL INJECTION i de amerikanske eksporterede Karmann modeller fungerer ikke særligt tilfredsstillende. Forbruget har været på 13 liter pr. 100 km ... og med caburatoromrustning kom jeg ned på mellem 8 og 10 liter på 100 km ... Fejlen skyldes det sensible system med "nødløbfunktion" og andet, og da jeg fik kørt en AJ i sænk byggede jeg en selvlavet AJ/AS/AD modifikation ind i cabbien ... Men så startede den med andre problemer, hele ledningsnettet har jeg ikke modificeret, jeg havde bare frakoblet "brain" og alt andet pis ... og her ligger fejlen hhv. fejlene, så nu ligger der et ledningssystem Kabelbaum fra en 1985 mex til optimering på hylden ... det bliver mit vinterprojekt sammen med at lave frontruderammen på min T3 ...

Det der amerikanske grej fra en AJ er det værste der findes, så putter jeg i alleryderste tilfælde hellere en ACD 1600 Digifantdims ind i min cabbie fra en mexikaner ... men hellere nøjes jeg med en original AD eller AS pga. hydrotisseri og epromspøgelser i flere kendte ACDere ... de er heller ikke så perfekte ... måske er jeg fristet med en last edition BRAZIL med doppeltcaburatorsystem og ETHANOL ... måske lejer jeg senere lidt med alcohol i motoren ... måske ... men der skal mere end 9,0 i kompression til, det klares kun af 1600 og opefter ...

tja ... AJ ... is SHIT
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #16 Dato: 16. August 2009 kl: 20:40:32 »
Sad der K-Jet i de amerikanske Karman's? Øhh, nødløbsfunktion i et mekanisk system. Hvordan slår det til?

Jeg er nysgerrig :D

Hinze

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 16. August 2009 kl: 20:47:22 »
Der sidder varmesensorer i topstykkerne, såsnart  denne varmesonsor ikke mere sender den rigtige melding til den der halvmekaniske computerkasse (K-Jetronik eller hva???) hopper den om på nødløbfunktionen og bruger meget mere benzin, sådan har jeg pillet mig fremtil det i de amerikanske håndbøger. Samtidig starter den så ikke mere, den løber sig fuld når den er varm. Det har jeg oplevet i længere tid og desværre kunne den tyske VWAUDI ikke engang sælge mig de manglende reservedele hhv. varmesensonsorer ...

Samtidig justerede VW tændingen forkert ... da den skulle have den tyske AU ... det slog bunden ud af motoren, da den så fik for meget varme pga. fejl som mekanikerne for 15 år siden ikke kunne finde ... siden den dag laver jeg ALT selv på mine to luftkølede ....

AJ modellen gik udelukkende til det amerikanske marked pga. de strenge love med udstødningen på bilerne ... tyskerne har reimporteret omkring 30-40 cabbier af denne slags ..(mere kender jeg ikke)

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963