Forfatter Emne: Endnu en alternativ motor  (Læst 1769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Endnu en alternativ motor
« Dato: 30. August 2006 kl: 21:36:29 »
http://www.bostig.com/

Faldt lige over denne her Ford Zetec -> Vangon conversion

Meget fed side og tjek lige videoerne!

Sådan en Ford Zetec 2.0 med kompressor og 210 hk rykker meget godt  :shock:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
Endnu en alternativ motor
« Svar #1 Dato: 30. August 2006 kl: 21:37:35 »
Siden er faldet ud af dit indlæg!! :lol:

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Endnu en alternativ motor
« Svar #2 Dato: 30. August 2006 kl: 21:39:43 »
sådan !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Djursland

  • Gæst
Endnu en alternativ motor
« Svar #3 Dato: 30. August 2006 kl: 23:27:54 »
hej hej med jer..

lige et citat:

We are starting at 130-145hp for the base install, and have additional naturally aspirated power options, along with both endless turbo and at least 4 different supercharger options to bring power up to the 280 range safely. The benefit of going the Zetec route is that you can buy a base conversion today, and then, if in a year or two you suddenly decide you want a 3.3 SVX killer, it's easy. Not only can you make more torque and horsepower than the 3.3 conversion, but the Zetec will still weigh less, and get better gas mileage when your foot isn't in it, all the while STILL costing less than an SVX conversion, and that's not even considering the cost of parts or maintenance. In fact, if a customer chooses, with upgraded forged internals, we can produce 600-700 HP from this amazing little engine, although we'd have to look for a weddle replacement for the poor transmission pretty quick!


600-700 hk i en porter
det kunne være sjovt

Mvh Flemming
 :lol:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Endnu en alternativ motor
« Svar #4 Dato: 31. August 2006 kl: 01:27:48 »
Det lyder som drømme-benzineren, så skal de bare lave en nordeuropæisk afdeling og begynde at sælge conversions inkl. stærkere gearkasser!   :D

Det er svært at sætte fingeren på deres løsning, uden at have kørt i den, det lyder unægteligt rigtigt rigtigt godt og velfunderet.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Endnu en alternativ motor
« Svar #5 Dato: 31. August 2006 kl: 10:59:57 »
Citat fra: "jankjerbye"
Det lyder som drømme-benzineren, så skal de bare lave en nordeuropæisk afdeling og begynde at sælge conversions inkl. stærkere gearkasser!   :D

Det er svært at sætte fingeren på deres løsning, uden at have kørt i den, det lyder unægteligt rigtigt rigtigt godt og velfunderet.


Ja det ville være fint nok.
Jeg tror bare ikke folk er villig til at betale 8000$ + gearkasse for ombygningen. (jeg kender i hvert fald én her fra siden  :lol: )

Godt ser det ellers ud og ikke specielt omstændigt, selvom det nok også er meningen
Der plejer gerne at være mere i det, end det ser ud til :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Endnu en alternativ motor
« Svar #6 Dato: 31. August 2006 kl: 11:06:20 »
Joew.. det kan ikke helt konkurrere i pris med min nyligt afhentede 1Y, men det er jo også en helt anden boldgade ifølge deres materiale.

Det er klart at de gør det så simpelt når det er reklame på deres hjemmeside, men derudover virker de ret kompetente of som  nogle flinke fyre på deres forum.

Det er et klart plus at de selv kører T3 til dagligt flere af dem. Det er den med bageren der spiser sit eget brød  :P

Man tænker sit hvis ejeren af Hyundai biksen selv kører BMW  :wink:

Du kan da maile dem Rasmus og spørge om du skal være Europæisk Franchise manager med Renault gearkasser og Zetect kværne :D Så er der da noget at rive i de næste par år  :lol:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012