Forfatter Emne: Hjælp.. For høj CO???  (Læst 9738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline birk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
  • T3 model: Sika Syncro 2,1 WBX 112HK
  • By: 3390 Hundested
Hjælp.. For høj CO???
« Dato: 27. November 2009 kl: 15:16:41 »
Hej

 Min Sika 2,1 benzin er lige blevet kasseret til told syn,hvordan får man den ned
på 0,5??

 Min var på ca.2,7

  Mvh. Birk
WV T3             : Syncro Sika 2,1 DJ 1991
Til dele.       
Daily driver      : Cadillac SRX 4X4

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #1 Dato: 27. November 2009 kl: 15:58:52 »
friske tændrør og nyt luftfilter er en god start :)
og så en frisk tur der renser  godt ud, hvis bilen har stået længe!

har du lampdasonde og kat på bilen?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #2 Dato: 27. November 2009 kl: 16:06:03 »
Min fætter plejer at hælde 30% sprit på tanken før han kørte til syn med sin volvo p1800

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #3 Dato: 27. November 2009 kl: 16:21:23 »
Citat fra: "Fut"
Min fætter plejer at hælde 30% sprit på tanken før han kørte til syn med sin volvo p1800


der er jo ik nogen som er interreseret i at have en bil med for føj CO værdi, da det også betyder øget forbrug og dårlig forbrænding!

dog kan jeg bedre li en 4-gas test, da den viser mere konkret hvor problemmet er! der kan os se om HC er for højt for det er uforbrændt benzin!

lidt der er mere interesant er CO-værdi ved 2500 omdr.min, til syn måles jo kun i tomgang!
nu kender jeg ik wbx overhovedet! men nogle af de gamle indsprøjtnings bilér kunne just ned i CO på luftmængdemåleren.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Mads-kaa

  • Gæst
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #4 Dato: 27. November 2009 kl: 16:29:20 »
Citat fra: "verner"
nu kender jeg ik wbx overhovedet! men nogle af de gamle indsprøjtnings bilér kunne just ned i CO på luftmængdemåleren.


Og det kan man også på en DJ...

/Mads

Offline birk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
  • T3 model: Sika Syncro 2,1 WBX 112HK
  • By: 3390 Hundested
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #5 Dato: 27. November 2009 kl: 18:06:48 »
Tak for svar.

 Der er  lampdasonde og kat på bilen.
Nu meder der sig et nyt problem,har ikke en co.tester.
Er der nogle der ved hvilken en der virker ok.til en ok pris?

 Mvh. Birk
WV T3             : Syncro Sika 2,1 DJ 1991
Til dele.       
Daily driver      : Cadillac SRX 4X4

Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #6 Dato: 27. November 2009 kl: 18:33:18 »
Jeg undskylder erbødigst jeg troede at det bare gjaldt at få den gennem syn. Det var nærmest underforstået at der skulle forskes i hvorfor så brændstofforbruget kunne optimeres. :oops:

ibber

  • Gæst
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #7 Dato: 27. November 2009 kl: 18:37:04 »
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..

jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #8 Dato: 28. November 2009 kl: 13:21:10 »
Citat fra: "ibber"
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..

jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en


Den er god nok 0,5 er grænsen for biler efter '89 (mener jeg det er !?).
Husk på den har lamdaregulering og kat.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #9 Dato: 28. November 2009 kl: 15:41:35 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "ibber"
0,5 ????? er det korrekt den ikke må grise mere , min gamle boxer har en grænse der hedder 7,0 - ikke at den grisser så meget den er der langt fra , men syntes da der er langt ned til 0,5..

jeg tror da ikke engang de tekniske data på din kunne leverer 0,5 da den var ny , man skal også passe på den ikke bliver for mager , det slider hårdt på sådan en


Den er god nok 0,5 er grænsen for biler efter '89 (mener jeg det er !?).
Husk på den har lamdaregulering og kat.


Som jeg læser Birk's signatur, så er det en DJ som ligger i hans sika, men måske det er eftermonteret???

/Mads

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #10 Dato: 28. November 2009 kl: 16:59:07 »
hej birk . tjek din luft nængde måler, det var tit der fejlen var på 205 gti . den kan måles mvh a.jespersen

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.767
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #11 Dato: 28. November 2009 kl: 17:24:57 »
Nu spørger jeg nok dumt , men er det en Dj med styrebox fra en Mv el.  SS motor , eller er det noget hjemmefusk med en styrebox fra noget helt andet , for en Dj har ikke lamdasonde og kat . Jeg har en del stumper til Dj og Mv hvis det er .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline birk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
  • T3 model: Sika Syncro 2,1 WBX 112HK
  • By: 3390 Hundested
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #12 Dato: 28. November 2009 kl: 20:55:24 »
Den er god nok,det er en DJ 112 hk,med kat. og er født sådan,altså ingen hjemme fusk!!
Mangler bare en CO.Tester.
Nogle der ved noget om denne??    http://www.gunson.co.uk/item.aspx?cat=698&item=1835

 Mvh. Birk
WV T3             : Syncro Sika 2,1 DJ 1991
Til dele.       
Daily driver      : Cadillac SRX 4X4

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #13 Dato: 28. November 2009 kl: 21:12:20 »
Det finns en version av Digijet för USA marknaden med lamdasond o katalysator på en DJ motor,jag har bara sett det på Vanagon bilar måhända det är det systemet du har.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline birk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
  • T3 model: Sika Syncro 2,1 WBX 112HK
  • By: 3390 Hundested
Hjælp.. For høj CO???
« Svar #14 Dato: 28. November 2009 kl: 21:25:00 »
Min er Svensk og fra 1991.
WV T3             : Syncro Sika 2,1 DJ 1991
Til dele.       
Daily driver      : Cadillac SRX 4X4