Forfatter Emne: Udskiftning af motor  (Læst 1688 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Svedig

• Gæst
Udskiftning af motor
« Dato: 18. Januar 2010 kl: 15:26:39 »
Hey alle.

Jeg og min familie er stadig på jagt efter den helt rigtige t3, så vi igen kan komme på udflugt sammen - med STIL!

Vi er indstillede på at betale det det koster, og jeg leder med lys og lygte efter den rigtige bus. Umiddelbart forestiller jeg mig, at den holder et sted i Tyskland. Vi har mere eller mindre lagt os fast på en benziner, da økonomien hér alt andet lige er bedre - vores kørselsmønster, benzinpriser og afgifter taget i betragtning.

Umiddelbart undrer det mig dog, at så mange af de tyske t3´ere har fået skiftet motor - osse selvom flere af dem tilsyneladende ikke har kørt mere end 100-150.000 km. Hvad er Jeres kommentarer til dét? Skal man gå efter en bil, der allerede HAR fået skiftet motor - eller er der motortyper, man bør holde sig fra, altså som er særligt "sårbare". Jeg har forsøgt at finde sva i arkiverne - uden nævneværdigt held. Hvis I kender en tråd fra tidligere, der behandler emnet, må I meget gerne linke til den/dem!

Vh John m. kone og 5 børn :-)

ibber

• Gæst
Udskiftning af motor
« Svar #1 Dato: 18. Januar 2010 kl: 15:39:54 »
jeg tror de fleste T3erer holder fint nok hvis man kører pænt , remmer man dem bliver man straffet.
de er jo 20 år gamle eller mere , og man kørte pænerer dengang.

men lidt langsommerer , så når man også at nyde turen lidt mere ;-)
de bliver ikke ret meget mere holdbare selvom de er nyerer desværre. og helt nye er helt galt ;-)
også kan man jo lige så godt vælge en der har stil som du selv siger.
T2 og T1 er desværre stadig lidt dyerer end T3 , men T3 er godt på vej med.

og du finder nok en en bil der har flere motormuligheder end en T3

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Udskiftning af motor
« Svar #2 Dato: 18. Januar 2010 kl: 15:59:54 »
En wbx DJ, går man vel ikke skævt af. Skulle den så have et par nye pakninger, kan det vel også klares. At skifte motor fordi den drypper lidt vand fra toppene er "overkill". Man kan selvfølgelig også bygge en række 4 på en benzingearkasse med dieselkoblingshus, lidt motorophæng og slanger. Så har man endnu en model af benzinerne. Dem kan tyskerne godt lide, eller måske en række 5...

Hinze

Mads-kaa

• Gæst
Udskiftning af motor
« Svar #3 Dato: 18. Januar 2010 kl: 21:36:56 »
Benzin motorene i T3 er som udgangspunkt alle WBX'ere(vandkølede boxer motorere) den er udført i en 1.9 og en 2.1 udgave, men har derudover forskellige varianter. Som du sikkert allerede har fundet ud af på mobile.de, autoscout.de, ebay.de eller hvor du nu leder. Derudover findes de med indsprøjtning og med karburator. Alle 2.1 motorere har indsprøjtning og levere en relativt god mængde effekt og bundtræk. 1.9 motorene fåes fra lavt ydende karburatormodel med 60hk til en godt ydende indsprøjtningsmodel med 92hk. Som du kan se er der stor forskel på hvordan motorene bliver belastede, og derfor også forskel på hvor længe de holder.

Jeg vil dog mene at 100-150.000 burde være muligt for alle motorerne, men hvis man kører som et svin holder tingene derefter...

en WBX'er burde i alle trim kunne klarer mindst 250.000 km ved normal brug, ofte meget mere.

/Mads