Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Syncro Fora
»
Huggeri i Syncro.
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Huggeri i Syncro. (Læst 3877 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
jbjerrum
Hero Member
Indlæg: 2.738
T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
«
Dato:
12. Februar 2010 kl: 17:23:46 »
Gode venner... ;-)
Ved gasgivning f.eks. ud af sving kan min Syncro af og til hugge lidt, på en måde, som jeg aldrig har oplevet i mine 2WD'er..
Det er at betegne som en periodisk oplevelse... Kan det skyldes, at dæmpeskiven på kardanakslen er blevet træt - eller er der erfaringsmæssigt andre årsager...??
Logget
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365
En T3 om dagen holder doktoren væk...
Hawaiibussen
Hero Member
Indlæg: 2.418
T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
By: 2660 Brøndby Strand
Huggeri i Syncro.
«
Svar #1 Dato:
12. Februar 2010 kl: 17:25:50 »
er det ikke viscoen som tager fat?
Logget
Morten #9
billeder
http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.
jbjerrum
Hero Member
Indlæg: 2.738
T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
«
Svar #2 Dato:
12. Februar 2010 kl: 17:35:36 »
Det er jo et godt spørgsmål...
Fænomenet sker på tør vej og der burde viscoen jo ikke lade sig tirre. Det er typisk i halvsnævre højresving. Der er helt nye dæk på og dæktryk er ok, så de burde løbe lige hurtigt alle 4.
På løst eller glat underlag er der intet at mærke - men der løber "overskuds-trækkraft" jo også ud, hvor det kan...
Hmmm...??
Logget
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365
En T3 om dagen holder doktoren væk...
BlackChart
Hero Member
Indlæg: 8.027
Huggeri i Syncro.
«
Svar #3 Dato:
12. Februar 2010 kl: 17:46:12 »
Skarpe sving på tør vej?! Jep, det er din visco...
Husk på at hjulene ved sving ikke har samme hastighed...
For og baghjul følger ikke samme cirkel midte og ydre og indre hjul har forskellig hastighed, altsammen noget der er med til at aktivere din visco...
Og specielt ved skarpe sving er det udpræget...Ganske normalt fænomen i en syncro...
Logget
Mvh. Morten Trab
Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan
jbjerrum
Hero Member
Indlæg: 2.738
T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
«
Svar #4 Dato:
12. Februar 2010 kl: 17:52:28 »
Storartet... En charme mere.... Normalt eller bekymrende...
Logget
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365
En T3 om dagen holder doktoren væk...
BlackChart
Hero Member
Indlæg: 8.027
Huggeri i Syncro.
«
Svar #5 Dato:
12. Februar 2010 kl: 18:22:09 »
Helt normalt...
Specielt hvis det kun er ved skarpe sving det er mest udpræget...
Det er bare et tegn på at din visco virker...
Logget
Mvh. Morten Trab
Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan
jbjerrum
Hero Member
Indlæg: 2.738
T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
«
Svar #6 Dato:
12. Februar 2010 kl: 18:28:48 »
Jamen - så smider jeg armene op i luften med det samme... ;-)
Har jeg en smule ret i, at dæmperskiven kan blive hård og medvirke til oplevelsen..??
Den er trods alt nok 20 år gammel - og har siddet ude i al slags vejr (kan man sige...).
Logget
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365
En T3 om dagen holder doktoren væk...
dokajønne
Hero Member
Indlæg: 1.429
Huggeri i Syncro.
«
Svar #7 Dato:
12. Februar 2010 kl: 18:34:27 »
Når du lige starter bilen, efter timers stilstand gør den det sikkert ikke.
Logget
mvh
Dokajønne
If it works.....don\'t fix it
jbjerrum
Hero Member
Indlæg: 2.738
T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
«
Svar #8 Dato:
12. Februar 2010 kl: 18:42:08 »
Det tror jeg ikke... Jeg har stort set haft sne på vejene omkring mit hjem siden jeg startede på Syncro-livet - og godt for det iøvrigt... ;-)
Logget
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365
En T3 om dagen holder doktoren væk...
BlackChart
Hero Member
Indlæg: 8.027
Huggeri i Syncro.
«
Svar #9 Dato:
12. Februar 2010 kl: 18:51:44 »
@dokajønne: Jo, hvis du starter med at lave et snært 90 graders sving, så gør den
Min gør det stort set altid når jeg skal ud af min indkørsel, men ellers ikke..
Dog kan den blive utroligt tung i styrtøjet hvis jeg kører meget af små snørklede veje...
Logget
Mvh. Morten Trab
Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan
jbjerrum
Hero Member
Indlæg: 2.738
T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
«
Svar #10 Dato:
12. Februar 2010 kl: 18:57:00 »
Fint nok, BlackChart - jeg bliver sgu' også lidt træt i armene hen ad vejen... ;-)
Tak for god feedback...
Logget
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365
En T3 om dagen holder doktoren væk...
dokajønne
Hero Member
Indlæg: 1.429
Huggeri i Syncro.
«
Svar #11 Dato:
12. Februar 2010 kl: 19:14:18 »
Det kommer jo lidt an på hvor hurtigt viscosen reagerer. De syncroer jeg har kørt har viscosen været dejlig blød lige til at starte med og stenhård efter 5min kørsel.
Logget
mvh
Dokajønne
If it works.....don\'t fix it
windfinder
Gæst
Huggeri i Syncro.
«
Svar #12 Dato:
13. Februar 2010 kl: 18:04:10 »
min gør det også, specielt ved parralel parkeringer, med max udsving, der hopper min også...
men som de andre siger, har jeg fået at vide, at det kun er en god ting...Tillykke med syncroen
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Syncro Fora
»
Huggeri i Syncro.