Forfatter Emne: Huggeri i Syncro.  (Læst 3882 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
« Dato: 12. Februar 2010 kl: 17:23:46 »
Gode venner... ;-)

Ved gasgivning f.eks. ud af sving kan min Syncro af og til hugge lidt, på en måde, som jeg aldrig har oplevet i mine 2WD'er..

Det er at betegne som en periodisk oplevelse... Kan det skyldes, at dæmpeskiven på kardanakslen er blevet træt - eller er der erfaringsmæssigt andre årsager...??
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Huggeri i Syncro.
« Svar #1 Dato: 12. Februar 2010 kl: 17:25:50 »
er det ikke viscoen som tager fat?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
« Svar #2 Dato: 12. Februar 2010 kl: 17:35:36 »
Det er jo et godt spørgsmål...

Fænomenet sker på tør vej og der burde viscoen jo ikke lade sig tirre. Det er typisk i halvsnævre højresving. Der er helt nye dæk på og dæktryk er ok, så de burde løbe lige hurtigt alle 4.

På løst eller glat underlag er der intet at mærke - men der løber "overskuds-trækkraft" jo også ud, hvor det kan...

Hmmm...??
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Huggeri i Syncro.
« Svar #3 Dato: 12. Februar 2010 kl: 17:46:12 »
Skarpe sving på tør vej?! Jep, det er din visco...

Husk på at hjulene ved sving ikke har samme hastighed...

For og baghjul følger ikke samme cirkel midte og ydre og indre hjul har forskellig hastighed, altsammen noget der er med til at aktivere din visco...

Og specielt ved skarpe sving er det udpræget...Ganske normalt fænomen i en syncro...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
« Svar #4 Dato: 12. Februar 2010 kl: 17:52:28 »
Storartet... En charme mere.... Normalt eller bekymrende...???
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Huggeri i Syncro.
« Svar #5 Dato: 12. Februar 2010 kl: 18:22:09 »
Helt normalt...

Specielt hvis det kun er ved skarpe sving det er mest udpræget...
Det er bare et tegn på at din visco virker...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
« Svar #6 Dato: 12. Februar 2010 kl: 18:28:48 »
Jamen - så smider jeg armene op i luften med det samme... ;-)

Har jeg en smule ret i, at dæmperskiven kan blive hård og medvirke til oplevelsen..??
Den er trods alt nok 20 år gammel - og har siddet ude i al slags vejr (kan man sige...).
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Huggeri i Syncro.
« Svar #7 Dato: 12. Februar 2010 kl: 18:34:27 »
Når du lige starter bilen, efter timers stilstand gør den det sikkert ikke.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
« Svar #8 Dato: 12. Februar 2010 kl: 18:42:08 »
Det tror jeg ikke... Jeg har stort set haft sne på vejene omkring mit hjem siden jeg startede på Syncro-livet - og godt for det iøvrigt... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Huggeri i Syncro.
« Svar #9 Dato: 12. Februar 2010 kl: 18:51:44 »
@dokajønne: Jo, hvis du starter med at lave et snært 90 graders sving, så gør den ;)

Min gør det stort set altid når jeg skal ud af min indkørsel, men ellers ikke..
Dog kan den blive utroligt tung i styrtøjet hvis jeg kører meget af små snørklede veje...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Huggeri i Syncro.
« Svar #10 Dato: 12. Februar 2010 kl: 18:57:00 »
Fint nok, BlackChart - jeg bliver sgu' også lidt træt i armene hen ad vejen... ;-)

Tak for god feedback...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Huggeri i Syncro.
« Svar #11 Dato: 12. Februar 2010 kl: 19:14:18 »
Det kommer jo lidt an på hvor hurtigt viscosen reagerer. De syncroer jeg har kørt har viscosen været dejlig blød lige til at starte med og stenhård efter 5min kørsel.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

windfinder

  • Gæst
Huggeri i Syncro.
« Svar #12 Dato: 13. Februar 2010 kl: 18:04:10 »
min gør det også, specielt ved parralel parkeringer, med max udsving, der hopper min også...

men som de andre siger, har jeg fået at vide, at det kun er en god ting...Tillykke med syncroen