Forfatter Emne: Elproblem med blinklys.  (Læst 4253 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pawel

• Gæst
Elproblem med blinklys.
« Dato: 19. Juni 2010 kl: 10:56:42 »
Mine blinklys driller. Det gælder både de almindelige sideblink og katastrofeblink.

Symptomerne: Når bilen kører med høje omdrejninger er der ingen problemer. Men når den går i tom gang så kommer fejlen.

Eksempelvis kommer jeg kørende til et vejkryds med blæseren tændt på 3 og blinker, alt fungerer indtil at den går ned i omdrejninger og så stopper blinklysene med at blinke.
Eller eksempelvis når den holder i tomgang og jeg blinker, for så derefter at træde på bremsen og blænde op for fjernlys, så holder blinkeren op med at blinke.

Altså, den blinker fint når strømforbruget er moderat, men hvis den skal bruge meget strøm (fx på fjernlys og kabineblæseren) så holder blinklyset op med at fungere. Det samme gælder katastrofelyset..:?

Hvad skyldes dette? Er der mangel på stel et sted? Eller er der for lidt spænding? Hvor og hvad skal jeg måle?

Batteriet er af nyere dato og lavede ingen vrøvl i den gamle sølvfarvede t3 som kørte indtil sidste lørdag.. Nu sidder det i bluestaren som så driller lidt her i starten. :roll:

Solow

• Gæst
Elproblem med blinklys.
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2010 kl: 11:11:33 »
Jeg vil skyde på noget stel, det er et tydeligt tegn at der er en forbindelse som ikke kan trække strøm nok, og når du så gasser op "brænder" den strøm nok igennem.

Kkrogsgaard

• Gæst
Elproblem med blinklys.
« Svar #2 Dato: 19. Juni 2010 kl: 14:14:59 »
Kan det så være relæet der er trægt?

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
Elproblem med blinklys.
« Svar #3 Dato: 19. Juni 2010 kl: 14:54:48 »
det er det store STEL punkt nede under A-stolpen i venstre side under instrumentbordet... spadestikkene mister evnen til at klemme om han delen der er skruet fast til karosseriet... det er næsten 100% sikkert der.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

pawel

• Gæst
Elproblem med blinklys.
« Svar #4 Dato: 19. Juni 2010 kl: 15:16:51 »
Ok, tak for rådene. :)
Jeg prøver at tjekke tilstanden på det store stelstik under astolpen i venstre side.  :idea:

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
Elproblem med blinklys.
« Svar #5 Dato: 19. Juni 2010 kl: 23:56:51 »
blinkrelæet tar ihvertfald stel der og det gør fjernlys osse :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911