Mine blinklys driller. Det gælder både de almindelige sideblink og katastrofeblink.
Symptomerne: Når bilen kører med høje omdrejninger er der ingen problemer. Men når den går i tom gang så kommer fejlen.
Eksempelvis kommer jeg kørende til et vejkryds med blæseren tændt på 3 og blinker, alt fungerer indtil at den går ned i omdrejninger og så stopper blinklysene med at blinke.
Eller eksempelvis når den holder i tomgang og jeg blinker, for så derefter at træde på bremsen og blænde op for fjernlys, så holder blinkeren op med at blinke.
Altså, den blinker fint når strømforbruget er moderat, men hvis den skal bruge meget strøm (fx på fjernlys og kabineblæseren) så holder blinklyset op med at fungere. Det samme gælder katastrofelyset..:?
Hvad skyldes dette? Er der mangel på stel et sted? Eller er der for lidt spænding? Hvor og hvad skal jeg måle?
Batteriet er af nyere dato og lavede ingen vrøvl i den gamle sølvfarvede t3 som kørte indtil sidste lørdag.. Nu sidder det i bluestaren som så driller lidt her i starten. :roll: