0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jo, så er den selvudluftende og selvudtømmende. Afhængigt af hvor slidte dine dyser/pumpe er, og hvilket omdrejningstal du foretrækker, så cirkulerer dieselpumpen mellem 20 og 60 liter i timen, og hvad skal vi gætte på, at ekspansionstankene kan indeholde? 2,5 l? Tilslutter du til begge to, så har du altså kapacitet til at køre ca. 10 min, før de løber over/eksploderer - afhængig af, om de er proppet til eller ej. Din eneste mulighed er at købe et såkaldt Tiger-loop, der bruges til at udlufte brændstoftilførslen til enstrengede oliefyr. Sådan en koster formentlig det samme som mindst 2 nye originale T3-tanke. Kan du mærke, hvor det bærer hen ad? Få dog købt en tank, nærigrøv ;-)
Det var nu heller ikke min mening at koble på selve beholderen, men fjerne den og føre returen ind i toppen af tanken. Jeg har nu kørt over 50tkm i uden beholderne, det går super. Men ok point taken, jeg får fat i en ny tank.
Ja, kommandørbussen har ikke haft ekspansionsbeholderne på siden jeg erfarede at der var pilråddent oppe bag. Jeg flåede bare lortet af. Det er tre slanger på beholderne: En går ud i det fri med en prop i enden (nok noget sikkerhedshalløj), en går op i toppen af tanken til et T-stykke, og endeligt går der en ind i siden af tanken (nåja siden....stadig ovenpå tanken). Jeg forbandt slaggen fra t-stykket med slangen i siden og kastede efterfølgende den sidste slange lige så langt væk som ekspansionstankene. Der nu gået +et år og +50tkm og jeg har intet bøvl haft tanken drikker snildt over 60l i en påfyldning. Jeg har haft lidt vrøvl med tilstoppet dieselfilter og vacum i dieselfilteret, men jeg nægter at tro at det er som følge af de manglende tanke (snask i tanken)