Forfatter Emne: Defekt visco  (Læst 3485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Defekt visco
« Dato: 10. November 2006 kl: 22:26:25 »
Nej, jeg har jo selv svaret i det første... men der havde jeg skrevet det hele, så det kunne ikke slettes igen. Jeg sletter mine indlæg.
Hvis ellers jeg kunne finde ud af det...?

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Defekt visco
« Svar #1 Dato: 10. November 2006 kl: 22:52:42 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Kan det virkeligt passe at en gearkasse fra en diesel kan ødelægge viscoen fra en benziners fortøj?

Kører fortøjet ikke automatisk med samme udveksling og omdrejninger som gearkassen? Netop pga. viscoen??

Eller er der forskellige udvekslinger i fortøjet alt efter om det er en benzin eller diesel model?

Efter at have skrevet dette indlæg er jeg kommet i tvivl om min ide, tror egentlig at udvekslingen skal passe sammen med gearkassen...

Hva er korrekt???  :roll:  :roll:  :?


De skal passe sammen !!!
Om viskoen er gået har ikke en sk.d med motoren at gøre ..
Har du ikke læst det indlæg fornyligt med dækslid og defekte viskoer ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Kkrogsgaard

  • Gæst
Defekt visco
« Svar #2 Dato: 10. November 2006 kl: 23:09:23 »
Jo, bl.a. det og andre indlæg fik mig på andre tanker efter at have skrevet det indlæg ovenover...

Tror det kaldes en tanketorsk!

Jeg tror du misforstår det jeg skriver ang. diesel og benzin motore. Der er jo forskellig udveksling på gearkasserne, alt efter om det er til en benziner eller diesel. Det er det jeg mener.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Defekt visco
« Svar #3 Dato: 10. November 2006 kl: 23:15:38 »
undskyld, men forstår så ikke hvad dit spørgsmål er  :!:  :?:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Defekt visco
« Svar #4 Dato: 10. November 2006 kl: 23:28:10 »
Jeg ved ikke, hvem, der forstår hvad, men jeg tror ikke, at dette her handler om gearkasser, men differentialeudvekslinger.

Altså, hvis et fortøj med en differentialeudveksling på x:y sættes sammen med et bagtøj (her: gearkasse+diff) med en differentialeudveksling på z:y så er fanden jo løs. Vi antager, at hjulene - alle 4 ruller med ca. samme omdr.-tal, men disse omdr. bilver i diff, "oversat" forskelligt, så vil viscoen tro, at den fedter og låse konstant. Det koster med garanti en visco lynhurtigt.

Nu har jeg ikke lige gidet at slå det efter, men der vil helt sikkert ofte være forskel på differentialeudvekslingen mellem benz. og diesel, og derfor kan man populært sagt sige, at et benz. fortøj kan ødelægge viscoen på en dieselbil - og omvendt - forudsat, at der er forskellige udvekslinger.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Defekt visco
« Svar #5 Dato: 10. November 2006 kl: 23:35:13 »
Jeps, det var det jeg mente... ;-)

Kunne bare ikke finde ordet for det, hø hø.

Jeg har lige været på www.vanagons.com der læste jeg at det ikke det "store" problem at renovere sin VC selv, men de nævner noget med luftblandingen skal være omkring 84-86 %. Den er lidt svær at gennemskue, hvordan den skal forståes.

Selvfølgelig nævner de ikke noget om hvilken væske der skal påfyldes.

christian

  • Gæst
Defekt visco
« Svar #6 Dato: 19. November 2006 kl: 00:22:28 »
Ang. renovering af vc- det er en silikone olje og ca. 10% luft.
jo tykkere olje eller mindre luft jo mere kraft kan transformeres og
vise versa, ingen luft og dåsen brænder af hurtigt.

ville gerne selv kunne trickset

Kkrogsgaard

  • Gæst
Defekt visco
« Svar #7 Dato: 19. November 2006 kl: 09:05:22 »
Ja det kunne være enormt behjælpeligt... og noget mere økonomisk.