Forfatter Emne: T3 2,1 L hvilke problemer  (Læst 3583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
T3 2,1 L hvilke problemer
« Dato: 13. September 2010 kl: 07:16:04 »
Hej

Har brug for lidt viden om 2,1 L benzin motor . Har kigget på en bil
med sådan en motor . Men kender ikke noget til sådan en motor.
Så hvad kigger , lytter og leder man efter  på sådan en motor ?
Er det en slidstærk motor ? Har den evt. nogle særlige skavanker ?
O.s.v o.s.v . Alt vil blive læst med stor interesse :-)
Håber det er en ok motor , så jeg kan blive rigtig kørende igen:-)

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
T3 2,1 L hvilke problemer
« Svar #1 Dato: 13. September 2010 kl: 08:56:22 »
Er det en MV (95HK) eller en DJ (112HK)?

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
T3 2,1 L hvilke problemer
« Svar #2 Dato: 13. September 2010 kl: 14:23:03 »
Pas . ved ikke hvilken motor type det er . Er der stor forskel på de 2 motor typer ?

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.781
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
T3 2,1 L hvilke problemer
« Svar #3 Dato: 13. September 2010 kl: 18:32:17 »
Hej Jes , du skal kigge efter bobler i expantionsbeholder bag ved nr. plade , den skal være varm , kommer der bobler er den gal med toppakningerne , så skal du kigge efter kølervæske alle vegne , når du starter skal den gå rent lige med det samme , det skal styreboxen sørge for . Det er også godt at vide hvor mange km den har gået , problemer kommer som regel efter 200000 km , og den skal ha kørt med rød kølervædske hele livet .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
T3 2,1 L hvilke problemer
« Svar #4 Dato: 13. September 2010 kl: 18:47:05 »
Og nu du er i gang, skal du lige kaste et kritisk blik mod undersiden. Hvis den sejler i sort olie, er der al mulig grund til, at være påpasselig. Det kan komme fra ventildækslerne, og her er pakningen ret nem, at udskifte ( Der kan også være gennemtæring i selve dækslerne ) men værre er det, hvis det kommer fra stødstængerne. Det er noget mere besværligt, at udbedre.
Træk lige oliepinden også, og hvis det er en gang sort bej, har den garanteret gået umådeligt langt siden sidste olieskift. Klaprer den i løfterne ?  De kan selvfølgelig skiftes, men det er et godt peg i retning af den almene tilstand.
Forskellen mellem 1,9 og 2,1 er groft sagt en større slaglængde. Og dernæst er forskellen så i indsprøjtningen og med. eller uden katalysator. En velplejet wbx er en yderst slidstærk maskine, men en af faldgruberne er så afgjort kølervæsken. Forkert kølervæske æder pakninger og aluminium, så det er no go! Og sliddet på en uplejet motor er, og vil uvægerligt altid være en hel del større, end en passet og plejet, med hyppige skift af olie og filter.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
T3 2,1 L hvilke problemer
« Svar #5 Dato: 13. September 2010 kl: 19:57:02 »
spørg om der er en der vil ta med og kigge
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911