Forfatter Emne: Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!  (Læst 13300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.767
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #15 Dato: 24. Oktober 2010 kl: 19:52:18 »
Den ser pæn ud , det er rusten der er den værste fjende for en bobel , og man køre ikke vinterkørsel med en veteranbil , Basta!!! . køb en golf 2 og gem den bobel til sommer .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

PARKHAVE

  • Gæst
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #16 Dato: 24. Oktober 2010 kl: 22:26:47 »
@alle- takker vældigt for svarerne indtil videre.
Det er jo lige sådan noget jeg kan bruge.

Ved udmærket det aldrig bliver en V12 750IL'er - der er der vist ikke rigtigt noget der gør, medmindre man smider 2,5 mil til en ny 760 eller hva' den nu koster. Det er jeg helt på det rene med.  :cry:  :cry:

Men som alternativ til en cykel/scooter i frostgrader med 12 km. til arbejde, er det vel til at overkomme.

Der vil så også blive penge til en lille kønsløs årg. 00 3drs. 1.3 benz med aut.gear, aircon, abs med kun 149.000 på tælleren til fruen. lille og nem kørt til hendes daglige 35 km.

samlet er begge 2 stadig billigere at have pr. md end bimmeren.
( jeg har endelig taget mig sammen og sat tal på papiret , hvad det koster at fyre med mahogni!!!!)

PARKHAVE

  • Gæst
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #17 Dato: 24. Oktober 2010 kl: 22:51:58 »
@polle - rolig nu :wink:  :wink:
Det er jo muligvis kun 1 vinter.
Håber vi flytter ind til byen næste år, så kan jeg klare mig med cykel/scooter.
Så kan den såmænd blive solgt igen, eller på anden måde komme videre til en entusiast.

Det var nok bare fordi det var det eneste bud jeg pt. har fået og dermed en chance for at komme af med min bimmer, uden at skulle til det besvær med told/skvat og slag til udlandet for at få afgiften hjem igen.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #18 Dato: 24. Oktober 2010 kl: 22:58:43 »
Jeg har haft bobler i 25 år ... og jeg kender for meget ...

1303 - 1974:

tjek rammehovedet under fronten - den ruster meget gerne og huller - især over siderne -  betyder næsten udskiftning - små 1.000 euro her hos os

tjek bunden indvendig under tæppet og måtten - huller er bullshit

tjek varmekanalerne i alle hjørner - huller er mere end bullshit

tjek ind under tæppet behind bagsædet selveste pladerne over dækbuen indvendig - huller es meget bullshit

tjek vinduerammerne foran og bag ...

tjek motor ... hvordan starter den koldt og hvordan kører den de første 10 minutter og er der meget olie nedenunder ...

det var kun for nybegyndere ...

og man slår med en skruetrækker på metalpladerne efter behov, der må ikke være tøsedrenge til stede ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

PARKHAVE

  • Gæst
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #19 Dato: 24. Oktober 2010 kl: 23:07:16 »
@ jens - haha - jeg ville måske gå sådan til værks, hvis det var en investering i et livslangt forhold jeg ønskede.
Men kan den holde 1 år og sælges til 15K så var jeg sådan set tilfreds.

Ja ja, det er at kaste perler for svin -MEN det kunne jo være man blev forlibt i sådan en hen ad vejen.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #20 Dato: 24. Oktober 2010 kl: 23:14:49 »
1 år ... så skal den bare starte i kold stand og klare 10 minutter på omdrejningerne uden problemer i en test... og bremserne skal være oki og pladedelene kigger man på med de lyserøde briller ... 15 K ... og et år ... ikke mere om det ... for the birds ... i min verden er det et 1.000 euro projekt ...
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #21 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 10:46:41 »
Man piner da ikke en kold motor med mange omdrejninger ???? Det grænser da til mord......
Men rammehovedet er et ømtåleligt punkt på alle bobler. Er de "væk" kan uoriginale købes, men hvis ikke reglerne er ændret fra min læretid, er det Teknologisk Institut eller en certificeret svejser. Privat eller anden udskiftning er No Go!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #22 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 10:51:57 »
Skift af rammehoved, trin for trin:
http://vwnettet.dk/topic/126739
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #23 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 12:24:53 »
fint link, men det er ikke helt det samme rammehoved på 1302/03. Det ligner mere en hammerhval.

Hinze

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #24 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 14:01:09 »
citat: Men jeg aner jo ikke ret meget om boblerne ...
svar: pille med rammehoveder med ovennævnte udsagn er lidt halvfarligt...

der er 3 versioner af rammehoveder:
1938 - 1965 - Bundbolzenvorderachse
1965 - Mexico 2002 - Kurbellenkervorderachse
1970 - 1980 er der også 1302 og 1303 Sedan og Cabriolet Mc. Pherson Vorderachse

Udskiftning må kun svejses på allerhøjeste niveau i Tyskland, men ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #25 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 19:09:00 »
Nu er det jo efterhånden et par år siden (ahem ) jeg aflagde svendeprøve og slog mine vemodige hammerslag på en fortæsket fronthjælm, men det var BANDLYST, at røre ved et rammehoved uden certifikat. Det krævede efterfølgende røntgenanalyse på T.I. hvis man formastede sig, hvilket vistnok kostede halen af en jetjager, - men alene tanken om Mesters vredesudbrud kunne nok mane til besindighed og eftertænksomhed i så henseende.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #26 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 21:38:16 »
glem det ...
nogen gange er en del af problemerne for the birds ...
man kan klare det uden omtanke og tusindedelssnak ...
so what ...
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

PARKHAVE

  • Gæst
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #27 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 22:06:43 »
SÅ! - rammer vi den lige på hovedet - Det skal ikke komme an på det, hvis jeg virkelig skulle renovere sådan en dims, sku jeg sku' nok også ku' svejse de.
Nå! nok om det pjat. Jeg er lige hjemkommet efter en lille tur tværs over Jydeland. Jeg var ovre og besigtige den fine boble.
Den stod med sne over det hele, var ispishamrende kold og sprang igang ved første anslag af starteren - gik jævnt og efter et par minutter kunne man høre på omdrejninger at aut. choker var ved at slå fra.

Og den lugtede rigtigt - højoktan benzin uden kat og andre filtre - uhmmm

Karosseri var faktisk pænere end jeg ventede det, naturligvis med lidt diller og daller på små steder - intet alarmerende - op på en hvid bil kan det ses.
Rigtig rigtig pæn i interiør, flot hvid himmel usw. Et par småting skulle der kigges til ( el bagrude, venstre blink )

MEN MEn Men - Jeg kan jo sgu &%¤&¤(&#& da ikke være i sådan en bil!!!!
Eller jo det kunne jeg sådan set godt - døren kunne også lukkes, men der var slet ikke plads til at manøvrere rattet på betryggende vis undtagen med højre hånd/arm.

Sååååå - det må jeg nok hellere skyde en hvid pind efter og håbe på der er andre der melder sig på byttebanen eller søm køber.

Ellers kommer den til udlandet, så får jeg da 30K tilbage i afgift - SUK

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #28 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 22:26:21 »
hvordan smagte dens 15W40?
lidt for meget kulbrintilte eller mere i retning af pomfriter?
noget om lakkens konsistens?
er der karburatorbelysning under filtret?
...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

PARKHAVE

  • Gæst
Kender i nogen boble specialister - nu MED boble !!!
« Svar #29 Dato: 25. Oktober 2010 kl: 22:43:03 »
Ikke pomfritzer :P
mere som om den havde en co værdi godt oppe omkring en 6-7 stykker :lol:

Er sikker på den har fået en tur i karossen engang, der var helt sikkert skiftet ruderamme ( dårlig lakafdækning på indersiden  :lol: )

Ahhhrr Jens . Karburatorbelysning ?? Nu tror jeg det er tysk for mere end viderekommende -  :roll: