Forfatter Emne: Brænder muligvis olie af  (Læst 2131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

janek.nilsson

• Gæst
Brænder muligvis olie af
« Dato: 11. Maj 2011 kl: 20:13:25 »
ved ikke hvad der er gået galt med min maskine, forleden dag da jeg skulle tænde den begynde den at hakke og ryste meget i motoren. tomgangen var højere en normal  efter at jeg har trådt i gaspedalen. tror den er begyndt at køre motor olie. ved ikke om det kan betale sig at begynde at rode med motoren eller købe en brugt motor for en hugger eller en herinde fra

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Brænder muligvis olie af
« Svar #1 Dato: 11. Maj 2011 kl: 22:51:11 »
Det kommer vel an på stand og tilbagelagte kilometer ?
Hvis ellers den er passet og ikke har kørt jorden rundt 27 gange, er der måske god grund til, at ofre lidt tid og stakater på den du har ?! Har du konstateret, at den suger af motorolien ? Har du turbo ? Sviner den bagenden med oliepletter ? Hvis ja, vil mit - ukvalificerede - bud være, at det er turboen, der har kendt bedre dage. Der findes masser om emnet hvis du søger lidt, og desuden nogle fortræffelige beskrivelser af divergerende dieselkomponenter og virkemåde inkl. turbo.

janek.nilsson

• Gæst
Brænder muligvis olie af
« Svar #2 Dato: 15. Maj 2011 kl: 18:18:51 »
det med kilometer ved jeg ikke det er en brugt motor som er blevet lagt i af de forrige ejer.  det ser ikke ud til at den skider olie ud gennem turboen..
den larmer bare meget med en bankende lyd når den er startet. den har i et stykke tid blinket i olielampen, i tomgang her skal det siges at det kun sker efter en lang køre tur

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
Brænder muligvis olie af
« Svar #3 Dato: 16. Maj 2011 kl: 12:44:10 »
Citat fra: "janek.nilsson"
ved ikke hvad der er gået galt med min maskine, forleden dag da jeg skulle tænde den begynde den at hakke og ryste meget i motoren. tomgangen var højere en normal  efter at jeg har trådt i gaspedalen.

Tjek at takthjulet, (tandhjulet på krumtap-akslen) ikke er ved at gå løs.

janek.nilsson

• Gæst
Brænder muligvis olie af
« Svar #4 Dato: 16. Maj 2011 kl: 18:19:34 »
okay det ville jeg se efter er det et velkendt fænomen på de der gamle maskiner

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
Brænder muligvis olie af
« Svar #5 Dato: 16. Maj 2011 kl: 19:42:00 »
Citat fra: "janek.nilsson"
okay det ville jeg se efter er det et velkendt fænomen på de der gamle maskiner

Jo, det er set før:

http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-9781-highlight-tandremmen.html

janek.nilsson

• Gæst
Brænder muligvis olie af
« Svar #6 Dato: 19. Maj 2011 kl: 22:32:08 »
Nu har jeg kigget på pumpen, den sidder ordentlig fast. Takthjulet ved krumtappen også ok. Kørte til en mekaniker for at han kunne høre på den og efter 15 min. Kørsel kørte moteren perfekt igen jeg fatter ikke en skid