Forfatter Emne: Kan reparation betale sig?  (Læst 2473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jjw

• Gæst
Kan reparation betale sig?
« Dato: 18. Juli 2011 kl: 18:38:52 »
Hej
Jeg købte I Februar en t3-autocamper - velvidende at den havde nogle skavanker og ikke gik igennem syn - for 18.000. Jeg tænkte at med lidt knofedt og et kort besøg hos mekanikeren var den i vinkel.
Mekanikerens prisslag lå dog på mellem 25 og 30.000 kroner, for at; skifte bremser samt bremserørene for og bag, en ny tank, ny tandstang samt kardanled til tandstangen. plus en smule(!) rust i skærmene. Jeg syntes dog det var noget hidsigt, og ville derfor lige høre nogle erfarne røster om hvorvidt I mener det kan betale sig at lade den reparere(læs- kan det gøres billigere, og såfremt hvor?)? Eller ville i sælge den og så bare bide tabet i jer?

Det skal understreges at mine mekaniske viden er nær nul(ellers havde jeg nok ikke købt den:) ) og at mit budget er stramt i omegnen af 15.000

Håber I kan hjælpe mig med dette dillemma

Mvh og på forhånd tak
Jakob

Offline jbjerrum

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
« Svar #1 Dato: 18. Juli 2011 kl: 19:02:45 »
Hej Jakob.

Hvis du har puttet 18K i køb af bilen, er den nærmest dømt til reperation. ;-)
Prisen er vist ikke helt hen i skoven hos mekanikeren - MEN iblandt glade T3-tosser er den helt skæv.

Spørgmålet er, hvilken model/motor/årgang/km-tal, vi har med at gøre.

I hvor høj grad bremserne skal skiftes - er det skiver og klodser, samt bakker og tromler  (og måske en hjulcylinder) er det til at have med at gøre - kommer der defekte kalibre med, begynder det at rulle hurtigere.. Bremserør laver man "on location", så det er svært at svare på.

Tankskifte, tandstang, sporestænger og styrekugler kan også godt drille lidt - men kan selvfølgligt laves.

Hvornår skal den være synet...??

Prøv at kigge lidt i Hinze's www.vw-shoppen.dk og dan dig et overblik over, hvad nye stumper koster og vurder selv, om det er vejen frem. Der er sikkert gode og let brugte stumper på amagerhylderne rundt i landet...

Jeg vil gerne hjælpe dig med rep og at få den igennem syn.
Det er skønt at ha' en T3... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 18. Juli 2011 kl: 19:19:05 »
Tank, tandstang, kardanled - det er varer der ligger som brugtdele på hylderne flere steder. Straks har du sparet den første håndfuld tusinde kr.

Men, jeg vil foreslå at du tager en snak med Allan herinde (Aran), send ham en PM - og lad ham give et overslag på at lave din bil - han er en ren tryllekunstner ud i T3 mekanik og jeg kan kun anbefale ham på det varmeste.

Du kan vist kun blive positivt overrasket.

Et spørgsmål mere - hvor har du købt camperen?

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."