Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 87361 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #225 Dato: 19. Marts 2012 kl: 21:55:31 »
Arh, nu må det da snart være din tur til lidt held og driftsikkerhed :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #226 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:09:34 »
R4, det er bare klampen i bund til omdrejningsbegrænser åbner for hurtigt gearskift med dobbelt udkobling - så er der ikke tændingsbanken på vej derop.

Spøg til side - det skal nok lykkes. Og, tændingsbanken ved sejtræk, det har alle motorer.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
BODIL fra Fyn
« Svar #227 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:16:35 »
Citat fra: "jensjakob"
Og, tændingsbanken ved sejtræk, det har alle motorer.


Hvad laver bankesensoren på en moderne motor så...?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #228 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:17:29 »
Godt spørgsmål. Er i stykker?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
BODIL fra Fyn
« Svar #229 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:22:56 »
Åbenbart....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #230 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:24:47 »
Eller også mangler jeg at køre biler der er senere end ca 2002 ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #231 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:27:34 »
Og det er jo netop et interessant aspekt, for de "lavt-tunede" R4'ere (RP, ABS, ADZ, AAM osv) har ikke bankesensor, men det har nogle af de højtydende 1,8'ere med 112 hk. Spørgsmålet er så, om en primitiv MonoJetronic-styring kan kontrollere en højtydende blok, så den undgår for meget tændingsbanken? Det er min holdning, at man skal justere, så der ikke forekommer tændingsbanken. Tændingsbanken er ekstremt belastende for stempelkronerne, og i en bil, hvor sejtræk er fast rutine grundet vægt og vindmodstand, er det ingen spøg.

Vandpumpeskift er ikke en katastrofe. Den bliver tit utæt på en motor, som har stået stille en tid. Heldigvis er det let, billigt og ukompliceret. Smid en ny rem på samtidigt, så er der ro på det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #232 Dato: 20. Marts 2012 kl: 07:39:00 »
Citat fra: "jensjakob"
Eller også mangler jeg at køre biler der er senere end ca 2002 ;-)


Arrh JJ , Du kan da prøve en Volvo 740 fra 88 og frem, eller nogen Audi modeller fra 91 (AAR motoren ) ... :D
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #233 Dato: 06. Maj 2012 kl: 01:06:24 »
Hej Thomas

Godt at møde dig idag, og godt at se Bodil.

Rustmæssig er den imponerende flot - og motormæssigt skal den nok komme til at spille.

Kan jeg bede dig samle op på:
* Motorkode
* Nummer fra styringsboks?

Så prøver jeg lige at finde et OBD II diagram til dig, så du kan lodde et diagnose-stik ind.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
BODIL fra Fyn
« Svar #234 Dato: 06. Maj 2012 kl: 10:02:19 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Thomas

Godt at møde dig idag, og godt at se Bodil.

Rustmæssig er den imponerende flot - og motormæssigt skal den nok komme til at spille.

Kan jeg bede dig samle op på:
* Motorkode
* Nummer fra styringsboks?

Så prøver jeg lige at finde et OBD II diagram til dig, så du kan lodde et diagnose-stik ind.

Gode hilsner

Jens Jakob


der ligger et diagnosestik i "madkassen", motoren er højst sandsynligt en HV, og styreboksen er fra en 1F fra en 88-91 passat 1,6 :)
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #235 Dato: 06. Maj 2012 kl: 11:20:31 »
Vi fik "leget med bil" på livet løs.

Tyskerne satte tænding noget tidligere på den, og så kom der skub i den, men med nogen tændingsbanken.

Så mit råd er at få tænidngen lagt lidt senere igen, og få et diagnosestik på og tjekke den igennem med en tester.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #236 Dato: 06. Maj 2012 kl: 17:59:35 »
Der er for meget LORT i Bodils motorprojekt:

- fordeleren skal skiftes - der sidder en forkert i den
- en defekt sensor skal findes
- efter fejlfinding skal den justeres

For at sige det simpelt, så kører den i nødprogram pga. ovennævnte detaljer. Fordeleren er fuldstændig hul i hovedet (her fik tyskeren et udbrud) og ham der har sat skidtet sammen skal på kursus. At den kører kan betragtes som en heldig situation.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #237 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:00:46 »
Hej Jens

Jeg vil lige påpege at jeg er yderst tilfreds med det arbejde Andreas har lavet på min bil.. Han har lagt anselige timer i projektet og jeg er ham meget taknemmelig.

At jeg har været uheldig (igen) at købe en motor der ikke var iorden, kan på ingen måde falde tilbage på den indsats Andreas har gjort..

Jeg har, pga. min uvidehed, købt en motor som jeg ikke kendte historien på - og jeg tog et dyrt sats...  Motoren er en sammensat enhed, af en VW 1,8 blok og en SEAT 1,6 indsprøjtningssystem + ovenikøbet en strømfordeler der slet ikke passer til ..  så oddsne for at den nogen sinde kommer til at kører perfekt er meget lille..

Jeg vil igen bede dig om at holde en soper tone i mine tråde, eller helt lade være med at kommentere i dem !

No Humor Please !!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #238 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:10:24 »
Pröv at Tjek om Du kan Låne en strömfordeler et sted af rette slags Og se om Det ikke gør en kæmpe forskel.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #239 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:13:11 »
JJ der er en god ide, jeg ser hvad jeg kan finde..  ;-)