Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 80950 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #240 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:26:22 »
Thomas, jeg ville ellers slet ikke blande mig ind i det, men efter flere måneders bodilsearchstrategi havde jeg medlidenhed med dig, derfor prikkede jeg lige til Dennis for at sparke til problemet. Næste gang smiler jeg bare uden at sige en dyt ...

Helt overbevist om, at alle er dygtige, sådan var det ikke ment.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #241 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:37:19 »
Jens, jeg er meget glad for at du satte mig i forbindelse med "Tysker Dennis" - han åbnede mine øjne for mange ting - det skal du have tak for..
Jeg sætter pris på din omsorg for mig og Bodil

Dennis er helt sikkert dygtig, og var meget overbevisende..


Men du skal altså lære at overveje dine "udtalelser" her på siden, ofte blir folk kede af de kommentar, og nogen gange kan du ricikere at man faktisk bliver lidt irriteret...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #242 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:38:05 »
Må nok tage Jens' parti her...Han skriver da ikke nedsættende om Andreas eller hans arbejde, det er jo ikke hans skyld at motoren er samlet af flere forskellige :)
Han summerer bare op på problemerne og du må da efterhånden vide, at Jens ikke pakker tingene ind men har en meget direkte måde at sige ting på...

Koldt vand i blodet, Thomas, og få samlet op på de løse ender...Hvis vi kan få præciseret hvilken motorkode BLOKKEN har, så vil jeg da godt se om jeg kan støve den korrekte fordeler op til den...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #243 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:45:55 »
BLOKKENS KODE ER efter min bedste overbevisning en "EV" - den er meget svær at se.. Er 100% sikker på "E" og er 85% sikker på "V" -

Men er det ikke mere vigtigt at strømfordeleren passer med resten af det elektriske ??

Jeg søger pt. efter følgende: Fra VW 1,8 : Komplet indsprøjtning + evt. manifold + strømfordeler + computer + og ledningsnet (altsammen fra samme bil, som jeg eller Andreas selv får lov at fjerne fra bilen)

Så er på udkig efter en skadet bil eller frontcut...  

Min lokale skrotter har i øvrigt 4 emner stående som jeg skal kigge på i næste uge.. Mere info om det..

Planen er jo så at vi skifter hele lortet til noget blokken kan arbejde med ::

Offline carlo11

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #244 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:50:51 »
hej jens du skal udtale dig som du plejer  ellers ved vi ikke hvem jens er vi skal da ikke skjule vores mening vilde da være ked afves jeg havde proplemer og du ikke vilde sige din mening

hilsen carlo 11 (villy id59 )

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #245 Dato: 11. Maj 2012 kl: 09:55:21 »
Jeg har flere tyske, danske, lettiske og amerikanske gener, der kommer man gerne direkte til problemet ... de danske gener er mere bløde ... i den tyske dagligdag går man direkte til den kontante sag ... hhv. udmelding.

Tyskerne har meldt ud, at den der Bodilmotor først skal have den rigtige strømfordeler på. I skal ikke bruge kræfter og penge på noget andet end at finde den rigtige fordeler. Efterfølgende kommer der så den tekniske komponente med tændingen, den kører p.t. på NØDSTRØM ... det skal løses - omgående.

Senere kan man så finde på andet...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BODIL fra Fyn
« Svar #246 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:05:30 »
thomas, jeg har alt det du skal bruge, komplet indspøjtning, boks og ledningsnet mm.

det er bosch monopoint, med motorkode ABS.

ledningsnet sidder stadig i bilen, skal jeg pille det ud eller vil du helst selv?

giv mig et ring, det kan evt. leveres i odense hvis du er hurtig,da jeg skal derover nogen gange i den kommende uge
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #247 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:07:34 »
Tyskeren nævnte også en mulig defekt sensor, primært er strømfordelen vigtigst, så sensorskift, så justering.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #248 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:08:49 »
OK Jens

Så lad os se om der findes en strømfordeler ude i landet..

Kode på motorblok: EV
Kode på Computer: 443 907 403 E (Bosch)

Så hvis nogen af jeg kan hjælpe med en original strømfordeler der passer til ovenstående, så vil jeg gerne låne eller købe...

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BODIL fra Fyn
« Svar #249 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:16:02 »
jeg har en strømfordeler til en RP motor med vacumregulering, du kan have den i aften!
men ring lige for nærmere info, du har mit nr.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #250 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:20:54 »
Brugte Google til Boschnummer 443 907 403 E, den spytter ud, dog ikke EV motorkode?

MOTORSTEUERGERÄT
Teilenummer: BOSCH 0 280 000 734, VW 443 907 403 D
Vergleichsnummer: BOSCH 0280000734, 0280000735, 0 280 000 735, VW 443907403D, 443 997 403 X, 443997403X, 443 907 403, 443907403, 443 997 403 AX, 443997403AX, 443907403G, 443 907 403 G

Artikel passt in folgende Fahrzeuge nur wenn eine Teilenummer/Vergleichsnummer übereinstimmt!

AUDI 80 1988-0991 (Motor PM)
AUDI 100 1987-0992 (Motor 4B)
VW GOLF II 1987 - 1992 (Motor RP)
VW JETTA 1987 - 1992 (Motor RP)
VW PASSAT 1987 - 1991 (Motor RP)

Für Fahrzeuge mit Motor:
Motorcode - Ltr. - kW/PS
PM - 1,8 - 66kw/90PS
4B - 1,8 - 66kw/90PS
RP - 1,8 - 66kw/90PS
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #251 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:24:30 »
Må jeg lige spørge om noget ...

læste sporadisk noget om 90 heste i Bodil ... men har den ikke 112 heste med EV???:

---

Golf 2 GTI Motorkennbuchstabe EV ... 112 PS / 5500 U/min

Link:
http://www.schraubmax.de/autodaten/vw_golf2_gti_ev.html
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #252 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:37:51 »
En komplet EV har 112 HK

Men tror ikke min sammesatte bastard har 112hk.. ;-)

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #253 Dato: 11. Maj 2012 kl: 10:41:31 »
Så skal (KAN) det blive til en 112 hk ;)

Der skal ryddes op i det rod (positiv ånd)

strømfordeler og boksen skal bare skiftes?

her kommer mere input (tysk) - det er lidt indviklet ...

http://www.vwgolftreff.de/forum/t/14536
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #254 Dato: 11. Maj 2012 kl: 12:00:55 »
Nu låner jeg en strømfordeler fra en RP af "Verner" med vaacum, og så må vi se om jeg kan finde ud af det..   :shock:

Jeg er spændt på om der kan registreres en forskel..

Hvis jeg isætter den på "mærket" skal computeren så selv klare resten?? vedr. justering af tænding?