Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 80896 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #210 Dato: 17. Marts 2012 kl: 21:54:45 »
Ja er godt nok også ved at køre lidt sur i det.....

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #211 Dato: 18. Marts 2012 kl: 00:51:52 »
Hvis du er i tvivl om det er tændingsbanken kan du jo prøve, at lokke en lidt mere erfaren med på en prøvetur. Måske endda en, der tør binde an med en justering undervejs ?
Men som allerede skrevet: Følg op på, om det er den korrekte fordeler du har på. Du kan justere fra nu af og i al evighed hvis det ikke spiller sammen 100 %. Tændingsbanken skal man dæleme ikke spøge med. Ved længere tids (mis ) brug kan det gøre voldsom skade på bl.a. stempelkronerne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
BODIL fra Fyn
« Svar #212 Dato: 18. Marts 2012 kl: 09:11:38 »
Ja fejlen skal jo findes. Jeg har selv prøvet på en af mine T3 Ikke at kunne finde fejlen (lyden) Og der havde vi en mand bag i uden motor låg under kørsel og fandt derved frem til fejlen. Håber også at du finder ud af din Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #213 Dato: 18. Marts 2012 kl: 10:29:54 »
Og kan det ikke arrangeres, så prøv som sagt med nogt video.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #214 Dato: 18. Marts 2012 kl: 10:49:44 »
Jeg har justeret som en gal, nu...

Tændingsbanken er kun hørbar nu når jeg accelerere i for højt gear... Den generelle banken er helt væk..

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #215 Dato: 18. Marts 2012 kl: 10:50:37 »
Kommer lige med lidt input fra sideporet, det er mange bokse der findes til 1,8 fra 1985 til 1993, måske hjælper det lidt:

22 euro ...
VW Passat 1,8 Variant 91 Steuergerät Motorsteuergerät BOSCH 443907311B
Steuergerät PASSAT fra 1988 ca. til 1993:
http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-1-8-Variant-91-Steuergerat-Motorsteuergerat-BOSCH-443907311B-/310361697991?pt=DE_Autoteile&fits=Year%3A1989%7CModel%3APassat&hash=item4842ffaec7

79 euro ...
Motorsteuergerät VW Passat 32B 1.8 JV DN JN 321906263B 0280800042(043)
passt bei:
allen VW Passat 32B mit 4-Zylinder Motor (Modelljahr: 1982 - 1988)
mit 1.3l Motor + 1.6l Motor + 1.8l Motor
mit den Kennbuchstaben: EP EU WV WP WY YP DS DT JU JV DZ JN
http://www.ebay.de/itm/Motorsteuergerat-VW-Passat-32B-1-8-JV-DN-JN-321906263B-0280800042-043-/280719511849?pt=DE_Autoteile&hash=item415c2fd129#ht_1963wt_948

24 euro ...
MOTORSTEUERGERÄT BOSCH 0280000701 FÜR VW GOLF 2 JETTA 2 PASSAT 35i 1.8L 66KW RP
Ausgebaut aus einem
VW Golf II, 1.8L, 66kw des Baujahres 1989.
Auch geeignet für:
VW Golf II, Jetta II, 1.8L, 66kw der Baujahre 08/1987 bis 10/1991 mit dem Motorcode: RP und der passenden Teilenummer.
VW Passat III, Typ 35i B3, 1.8L, 66kw der Baujahre 02/1988 bis 05/1997 mit dem Motorcode: RP und der passenden Teilenummer.
http://www.ebay.de/itm/MOTORSTEUERGERAT-BOSCH-0280000701-VW-GOLF-2-JETTA-2-PASSAT-35i-1-8L-66KW-RP-/380401411315?pt=DE_Autoteile&hash=item5891b0e4f3#ht_4351wt_948

6 euro - med interessant fejlbeskrivelse (tændingsspolen???):
Ich verkaufe hier einen Steuergerät für den Volkswagen Passat 35i von die Marke Bosch mit Produktsnummer 443 907 311D   41/91 Motronic. Ich habe es gebraucht gekauft, voll funktionsfähig aber ich habe es nicht in mein Auto eingebaut da der Fehler von die Zündspule kam ...
http://www.ebay.de/itm/Steuergerat-Volkswagen-Passat-35i-/230759872387?pt=DE_Autoteile&fits=Year%3A1989%7CModel%3APassat&hash=item35ba5c3783#ht_500wt_1200

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #217 Dato: 18. Marts 2012 kl: 12:05:10 »
Tændingsbanken ved acceleration i for højt gear - det har alle biler. Så den skal du ikke være bekymret over.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #218 Dato: 18. Marts 2012 kl: 14:23:29 »
Det er ikke korrekt !
Citat fra: "jensjakob"
Tændingsbanken ved acceleration i for højt gear - det har alle biler. Så den skal du ikke være bekymret over.

Hvis en bil ikke kan "regulere" tilstrækkeligt ned eller har for lavt oktantal brændstof kan der være tændingsbanken, men betyde noget.. Det gør det altså !!
Da man indførte 95 istedet for 98 oktan var der mange der gik problemet, og løsningen var fra flere fabrikanters side enten at stille tænding tilbage ( senere tænding ) eller tilsætte additiv ( eller købe Shells V-power som er 99 oktan svjv ).
Tændingsbanken undgås på nyere biler med bankesensorer som får motorstyringen til at lave en regulering til et senere tændingstidpunkt dynamisk ( altså løbende justering indenfor givne parametre i motorstyringen ) eller på "gamle" biler med strømfordeler ved at regulere modsat omdrejningsretning. I Thomas tilfælde ville jeg tage fordelerdækslet af, notere mig omdrejningsretning på rotoren, lave en stregmarkering ved mod motor, og dreje den 1-2 mm MED retningen. Ved en omkreds på ca. 24 cm svarer 1 mm til 1,5 grad, så i små trin kan man så justere tidspunkt indtil tændingsbanken ophører ved lette belastninger og så leve med det indtil korrekt justering med egnet korrekt værktøj kan foretages.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #219 Dato: 18. Marts 2012 kl: 15:43:42 »
Thomas.. Klap nu hesten, se dig godt for og lad friske øjne se på sagen..

Mads mener at mit problem er en temperaturføler, Morten bemærkede et stik med revnet/knækket ledning...

Såå.. efter at have rokket lidt med stikket til den "blå" temperaturføler vil mortoren godt starte med varm motor... Måske er problemet løst...  !!!!!

Den "springer" ikke igang men starter dog... måske en ny stik/føler og ordenlig justering er den endelige løsning.....

Der er igen håb... Det er vildt som følelserne svinger op og ned når man kører T3...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #220 Dato: 18. Marts 2012 kl: 16:39:12 »
Rart at vi var på rette spor :) Forsøg lidt af det Mads og jeg snakkede om, så er jeg næsten sikker på at det kommer til at virke...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
BODIL fra Fyn
« Svar #221 Dato: 18. Marts 2012 kl: 16:57:19 »
Det er ikke sikkert at blokken er en EV, det E ser lidt uoriginalt ud, jeg synes jeg kunne skimte andet under E'et, men ikke tydeligt nok til at se hvad det har været...
V'et er slået i, E'et ligner noget der er ridset i.

@jarl, jo jeg håber at Thomas tør vove sig herover igen, da jeg mangler at "finpudse" ledningsnettet plus mere (det blev lidt hektisk/stresset til sidst)
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #222 Dato: 18. Marts 2012 kl: 17:00:52 »
Andreas , jeg har filet og pudset.. og det ser altså ret autentisk ud.. but you´ll never know

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #223 Dato: 18. Marts 2012 kl: 21:15:01 »
men konklusionen må så endnu engang være.. ikke købe noget på en palle men selv skrue det ud af et kørende donor objekt? Så kan det vel umuligt stikke sådan af... Men slap af thomas sejtrække i højt gear det gør man ikke når man har en snurrebasse i numsen, det bare Rødt felt nyt gear så ska du se så er det banke tikkeri borte :0) eller evt vente til den begynder at trække ujævnt og så høvle nyt gear i den :0) I er på den rette vej No doubt
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #224 Dato: 19. Marts 2012 kl: 21:33:00 »
Ja ja, har kun latter til overs for situationen..

Idag pissede vandet af motoren - vandpumpen er utæt..

Sååå. nu er der bestilt ny komplet vandpumpe og ny temperatur føler...  Så håber vi på lidt driftsikkerhed..