0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Intervallet for tandrems skift på en T4 er km 60.000 og møgbesværligt - hurra for T3
Jeg har kørt som montør i en T5 130hk chippet med manuel gear. 68.000km - vandpumpe blev utæt og sendte vand direkte ned i bundkaret/motorolien. 77.000km - udst.manifold revnet. 107.000km - gearkassen revner og smider gearolie i kobling og flydende svinghjul.(SMC regning = 48.000,-)Men nu skal man selvfølgelig også tage i betragtning at jeg kørte konstant med maksimum vægt + 0,3 til 0,5 tons overvægt. Det er selvfølgelig hårdt for drivlinen.Jeg har haft to T4´er 2,5 tdi 102hk. En montørbil og en privat. Det ville jeg vælge hvis det var mig.. Der var de største problemer jeg havde, støjende vacumpumper og 10 slidte ventilløftere.
Citat fra: "buddha_uffe"Jeg har kørt som montør i en T5 130hk chippet med manuel gear. 68.000km - vandpumpe blev utæt og sendte vand direkte ned i bundkaret/motorolien. 77.000km - udst.manifold revnet. 107.000km - gearkassen revner og smider gearolie i kobling og flydende svinghjul.(SMC regning = 48.000,-)Men nu skal man selvfølgelig også tage i betragtning at jeg kørte konstant med maksimum vægt + 0,3 til 0,5 tons overvægt. Det er selvfølgelig hårdt for drivlinen.Jeg har haft to T4´er 2,5 tdi 102hk. En montørbil og en privat. Det ville jeg vælge hvis det var mig.. Der var de største problemer jeg havde, støjende vacumpumper og 10 slidte ventilløftere.Du skriver 0,3-0,5 tons övervikt vad är maxvikten på den bilen, mina T5 har alltid varit förstärkta med 3200kilo totalvikt har alldrig haft dom problem du säger bilarna har gått mellen 200000km-300000km innan byte.
Citat fra: "Hasse"Citat fra: "buddha_uffe"Jeg har kørt som montør i en T5 130hk chippet med manuel gear. 68.000km - vandpumpe blev utæt og sendte vand direkte ned i bundkaret/motorolien. 77.000km - udst.manifold revnet. 107.000km - gearkassen revner og smider gearolie i kobling og flydende svinghjul.(SMC regning = 48.000,-)Men nu skal man selvfølgelig også tage i betragtning at jeg kørte konstant med maksimum vægt + 0,3 til 0,5 tons overvægt. Det er selvfølgelig hårdt for drivlinen.Jeg har haft to T4´er 2,5 tdi 102hk. En montørbil og en privat. Det ville jeg vælge hvis det var mig.. Der var de største problemer jeg havde, støjende vacumpumper og 10 slidte ventilløftere.Du skriver 0,3-0,5 tons övervikt vad är maxvikten på den bilen, mina T5 har alltid varit förstärkta med 3200kilo totalvikt har alldrig haft dom problem du säger bilarna har gått mellen 200000km-300000km innan byte.Den var godkendt til 3050 kg totalt. Vejede for det meste ca 3500 kg.Jeg ved heller ikke om det er generale problemer. Kan kun sige det er problemer jeg har haft.. Det kan jo også være fordi jeg kører som et svin... :lol:
Då är v i två svin :lol:
Så er vi 2 svin ( jeg har lige været i sverige i 2 uger ) :lol: