Forfatter Emne: Mit TDI project (med billeder)  (Læst 7010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #15 Dato: 25. Oktober 2011 kl: 20:39:47 »
hmm måske sådan en fætter her
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC%2D251%2D711%2D219

kan være det kunne virke :P

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #16 Dato: 25. Oktober 2011 kl: 20:48:47 »
Prøv du nu lige at justere lidt først ;)

Er det ikke samme gearkasse/skifte stang der sidder på nu, som det var tidligere da den kørte?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Crapz

  • Gæst
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #17 Dato: 25. Oktober 2011 kl: 21:02:00 »
neej det er en ny gearkasse men alt det andet er det gamle :S

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #18 Dato: 25. Oktober 2011 kl: 21:06:17 »
Det ser sku godt ud! Gid det var mig der havde tiden til det..

Gearkassen er en forstærket / forlænget gbox fra HA-Projekt bygget til TDi en (det hele kommer fra Polles LLE) så det er nok med den nye højde arm.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Crapz

  • Gæst
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #19 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 11:24:33 »
Så fik jeg den første køre tur i bussen :D med en TDI ;)

det virker som om at slave cylinderen mangler en cm for at kunne koble ud :S, så vi må måske forlænge den lige som vi gjorde med omskifteren på den anden side af gearkassen.

nu skal vi sku til at lave rust :D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #20 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 14:08:58 »
Det var en fryd at se dig tøffe rundt på græsplænen uden noget lys eller el til bilen.   men kørte gjorde den.   Godt vi endelig kan komme videre :D
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #21 Dato: 30. Oktober 2011 kl: 00:23:21 »
Der er forskellige længder af stemplet i slavecylindere. FÅ fat i et af de lange stempler.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #22 Dato: 30. Oktober 2011 kl: 09:14:32 »
Nogen der har sådan et stempel liggende, og som kommer til næstved (polle) i dag.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #23 Dato: 30. Oktober 2011 kl: 12:22:16 »
Jeg har vist et par komplette cylindre liggende som kan afhentes for en god engelsk dåseøl.. Men der er jo desværre et stykke herover.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Crapz

  • Gæst
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #24 Dato: 01. November 2011 kl: 14:19:02 »
er der slet ingen der har sådan et langt stempel til at ligge her over af ?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #25 Dato: 01. November 2011 kl: 14:31:36 »
Citat fra: "jensjakob"
Der er forskellige længder af stemplet i slavecylindere. FÅ fat i et af de lange stempler.


jeg lære gerne noget nyt, men hvor har du den viden fra?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #26 Dato: 01. November 2011 kl: 15:04:56 »
Fra dengang jeg skiftede kobling på Telebussen og ramte ind i at jeg ikke kunne koble ud bagefter.

Løsningen blev at sætte en længere pind ind mellem slavecylinder og koblingsvippearm.

Det var pudsigt at stå med flere slavecylindre i hænderne og se at der var forskel på længderne på pindene.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #27 Dato: 01. November 2011 kl: 16:01:14 »
Jeg forstår din tvivl, Hinze, for onkel kender kun én trykbolt, men jeg tror, at det er noget eftermarkedshejs, der kommer ind over. After all har VW aldrig i livet produceret en eneste koblingsslavecylinder - de køber alt uden i byen, og den originaltmonterede er en FAG, men alle mulige præmenstruelle spaghettiproducenter kommer jo ind på eftermarkedet med deres egen fortolkning af længdeforhold. Når det så sammenholdes med at der heller ikke er én eneste T3 i verden, der stadig kører med den originale kobling og det oprindelige udrykkerleje, samt at fiberbøsningen i alle eksisterende koblingsklokker efterhånden har et spillerum, der snarere måles i tommer end i mm, så er det umuligt at snakke om en fast længde på trykbolten. Tilgengæld er det heldigvis ikke raketvidenskab at svejse sig en trykbolt i den ønskede længde - for den kreative sjæl var det sågar muligt via et gevindstykke at lave en justerbar trykbolt.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Crapz

  • Gæst
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #28 Dato: 01. November 2011 kl: 17:35:43 »
Takker det bygger vi da lige ;), måske tager vi et par billedfrise;)







Citat fra: "Jarl"
Jeg forstår din tvivl, Hinze, for onkel kender kun én trykbolt, men jeg tror, at det er noget eftermarkedshejs, der kommer ind over. After all har VW aldrig i livet produceret en eneste koblingsslavecylinder - de køber alt uden i byen, og den originaltmonterede er en FAG, men alle mulige præmenstruelle spaghettiproducenter kommer jo ind på eftermarkedet med deres egen fortolkning af længdeforhold. Når det så sammenholdes med at der heller ikke er én eneste T3 i verden, der stadig kører med den originale kobling og det oprindelige udrykkerleje, samt at fiberbøsningen i alle eksisterende koblingsklokker efterhånden har et spillerum, der snarere måles i tommer end i mm, så er det umuligt at snakke om en fast længde på trykbolten. Tilgengæld er det heldigvis ikke raketvidenskab at svejse sig en trykbolt i den ønskede længde - for den kreative sjæl var det sågar muligt via et gevindstykke at lave en justerbar trykbolt.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Mit TDI project (med billeder)
« Svar #29 Dato: 01. November 2011 kl: 17:52:28 »
UUhhh ha

Justerbar trykbolt.  det er lige os  :D
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!