Forfatter Emne: brændselslanger  (Læst 2170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sørenh

• Sr. Member
    • Vis profil
brændselslanger
« Dato: 16. November 2011 kl: 10:20:18 »
Jeg har tænkt mig at skifte dieselfilter på min gamle jx. Der sidder det gamle system med retur til tanken på, det vil jeg gerne skifte til retur til filteret. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe kombinationen af klare og sorte slanger og hvad størrelse de skal have ?
tlf. 26881556

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
brændselslanger
« Svar #1 Dato: 16. November 2011 kl: 21:00:44 »
VW Shoppen ?  Han plejer, at være leveringsdygtig - og så er han en flink fyr ovenikøbet.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
brændselslanger
« Svar #2 Dato: 16. November 2011 kl: 21:07:00 »
Men det nye system er efter de flestes opfattelse - også min - langt mere problematisk end det gode driftsikre gamle. Problemet består i, at den hvide termovantil på toppen af filteret bliver utæt i sin pakning med filteret, og så er der luft i systemet med alt det ballade, det medfører. Hvis du har det helt gamle med skruefilter, så har du det billigste, det nemmeste og det mest driftsikre. Mellemgenerationen med studser integreret i filteret er også OK, men mere besværligt og dyrere at købe filtre til.

De to dage om året, hvor man kan have glæde af, at opvarmet diesel returnerer til filteret kan efter min bedste overbevisning ikke retfærdiggøre de 363 øvrige dage, hvor man har startbesvær og bøvl grundet luft.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
brændselslanger
« Svar #3 Dato: 16. November 2011 kl: 21:21:51 »
Citat fra: "sørenh"
Jeg har tænkt mig at skifte dieselfilter på min gamle jx. Der sidder det gamle system med retur til tanken på, det vil jeg gerne skifte til retur til filteret. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe kombinationen af klare og sorte slanger og hvad størrelse de skal have ?

Jeg er lige gået den modsatte vej, på grund af luftindtrængen ved ventilen, jeg bruger bare alm. sorte gummislanger begge veje.
Er der luft i systemet, kan jeg høre det, jeg behøver ikke også at kunne se det.... :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline sørenh

• Sr. Member
    • Vis profil
brændselslanger
« Svar #4 Dato: 19. November 2011 kl: 21:53:18 »
vw-shoppen har ikke klare slanger (de er jo heller ikke beregnet til diesel eller benzin) har jeg fået at vide. Men det ser jo ud til at det er en møgide jeg der har fået. Tanken var at en dejlig håndlun diesel ville slide mindre på pumpen og jeg har dog kørt 170000 km med det system i min gamle t3 uden problemmer
tlf. 26881556

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
brændselslanger
« Svar #5 Dato: 19. November 2011 kl: 22:06:51 »
Systemet er skam ikke dårligt så længe det er tæt, der er bare flere kilder til eventuelle utætheder.
Men når det bliver utæt, og ventilen måske er mør, så skifter mange til det mere simple system, bla. fordi det er billigere.
Ofrer du lidt mere og skifter alle slanger og ventilen hver 10.år får du sikkert aldrig problemer... :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.