Forfatter Emne: Syncro Camper (The Greenbeast)  (Læst 15553 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #30 Dato: 22. Juni 2012 kl: 21:42:32 »
Top dead center... På dit remhjul er der højst sandsynlig 2 mærker. Det ene er V formet, som er mærke til tændingstidspunktet - 10 grader BTDC (before top dead center), det andet er U formet, som er TDC. Hvis du åbner fordelerlåget skal rotoren pege på et lille mærke på kanten af fordeleren (eller strammemøtrikken) når cyl. 1 er i TDC.. Hvis det går i kuk er du velkommen til at ringe. +4747144935...

schroder

• Gæst
« Svar #31 Dato: 22. Juni 2012 kl: 21:53:13 »
Jamen mange tak  :D
Det hjælper jo på det.. Og vil meget gerne have lov til at ringe, når jeg står med det hele og ikke kan finde ud af det :)

Så er der købt/bestilt:
Forrude monteret
2stk stabilisator
reservehjulsholder bag
klistermærker Syncro
5nye dæk monteret
Solcellepanel 1,2kvm

Offline porteren

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Jelling
« Svar #32 Dato: 22. Juni 2012 kl: 23:40:52 »
Citér

12V kompressor. Jeg læste godt, at i anbefalede en der kunne klare lidt mere end de billige.. Det er jo jeres erfaringer, som har fået "skabt" et behov, for det giver jo god mening  Men i skulle vel ikke have en ide, hvor man køber sådanne en? HAr fundet nogle, men de er til 24volt :/

Nordkystens 4x4 sælger en gedigen 12V kompressor med kraftige klemmer. Jeg har selv investeret i en. Så vidt jeg husker ca. 1500 kr

http://www.nordkystens4x4.dk/shop/ironman-luft-kompressor-11916p.html
Mvh.
Kim W

Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss

En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: 23. Juni 2012 kl: 08:52:50 »
Citér

Solcellepanel 1,2kvm

Jeg har lige monteret et 50 W panel på Arnold. Hvad mener du med ovenstående?
Mvh.
Kim W

Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Tidligere polizei buss

En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

schroder

• Gæst
« Svar #34 Dato: 23. Juni 2012 kl: 10:42:41 »
Jamen har allerede bestilt en ;) Så takker.. Havde faktisk ikke fundet den på siden, selv om jeg mener, at have brugt en del tid :)

Ja, jeg har bestilt 45W panel.. Hvor købte du dit?

Offline porteren

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: 23. Juni 2012 kl: 11:34:35 »
Citér

Ja, jeg har bestilt 45W panel.. Hvor købte du dit?

Jeg har købt mit hos et firma der hedder Matronics.

http://www.matronics.dk/Kategori/Baad-og-camping/Solceller-og-tilbehoer

Efter en uges ferie i blandet vejr, kan jeg se at det ikke er nok til at holde mit superøkonomiske Isotherm 49 l køleskab kørende.
Vi havde dog for det meste korte dagsetapper, så der blev ikke så meget generatorladning, fordi mit skillesystem favoriserer generatorladning på startbatteriet, før ladning på forbrugsbatteri.

Det skal så også retfærdigvis siges at vi fyldte en hel del lunkne øl og colaer i undervejs :D
Mvh.
Kim W

Tidligere polizei buss

Offline porteren

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: 23. Juni 2012 kl: 11:35:31 »
:?
Mvh.
Kim W

Tidligere polizei buss

schroder

• Gæst
« Svar #37 Dato: 24. Juni 2012 kl: 12:37:57 »
Så blev der skrabet undervogn og givet en ny omgang Dinatrol hvor den trængte..

Poteren:
Og ja, forventer lidt at 45W panel kan gøre sit til at opretholde strøm, da jeg ikke bruger andet strøm end radio og køleboksen.. (er ikke særlig stor fan af det originale køleskab)

Og så blev bussen sku firmafarve :D Mangler at lave detaljer som gitter foran lygterne og lygtebom i toppen :)

Offline porteren

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: 24. Juni 2012 kl: 14:13:05 »
Det ser rigtigt godt ud. Firmafarve?? Er du i cirkusbranchen? :D

Jeg har som nævnt et meget strømokonomisk køleskab med en automatik, de kalder ASU, der speeder kompressoren op og akkumulerer kulde i et depot, når der er generatorladning eller landstrøm tilsluttet.

Alligevel kan et 50w solcelle åbenbart kun lige klare det meste af forbruget hvis det er i perfekt sol og står rigtigt placeret.

Nu ved jeg ikke hvor du har tænkt dig at placere dit panel, men har du tænkt på at du måske ikke har lyst til at holde i solen, der hvor du drømmer om at køre hen? Det er jo også når det er rigtigt varmt, at køleboxen bruger mest strøm.

Jeg har ihvertfald tænkt mig, at et eventuelt supplerende panel skal være transportabelt; evt med 10 m kraftig ledning, sådan at jeg både kan holde i skyggen og sollade på batteriet, med et perfekt vinklet panel.

Evt dette her:http://www.matronics.dk/Kategori/Baad-og-camping/Solceller-og-tilbehoer/Produkt/Baerbart-12V-solcelle-anlaeg-80Wp-inkl-laderegulering
Mvh.
Kim W

Tidligere polizei buss

Offline chewie

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
« Svar #39 Dato: 24. Juni 2012 kl: 15:12:29 »
Orv... Det gik stærkt.
Hvilken maling har du brugt? Sprøjte, pensel eller rulle?

Mattias

Offline t3søren

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: 24. Juni 2012 kl: 16:40:52 »
super resultat - virkelig godt gået på så kort tid!
Hilsen Søren Mølskov

81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

schroder

• Gæst
« Svar #41 Dato: 24. Juni 2012 kl: 16:56:06 »
Porteren:
Ja, jeg arbejder i cirkus mili ;)
Ja, det lyder jo meget fornuftigt med hensyn til at kunne stille et panel i stedet for :) Hvem kolder direkte i solen :)

Mattias:
Hurtigt? tjo, startede kl 0700 lørdag morgen og var da færdig kl 3 i nat ;)
Jamen jeg sleb bilen ned og gav den glasfiber de nødvendige steder.. Og har lavet kritisk pladearbejde.. Så har jeg efterfølgende tager ruderne ud af bilen, samt alt plastic og lister, for derefter at pensle den :) Den grønne matte militærfarve klær de mange buler.

Mange tak Søren, så kan du lige rette din telefonbog til den "Grønne syncro" ;)

schroder

• Gæst
« Svar #42 Dato: 04. Juli 2012 kl: 22:10:34 »
Så er den sku ved at værre der.. :)
Jeg har simpelthen skiftet SÅ mega meget end til videre..

Mangler bare at skifte/skaffe/få lavet stabilisatorarme, skiftet ventildækselpakning, olie, oliefilter og så er bilen klar til at tage på sommertur :)

Tænkte på, om det ikke kunne hjælpe på min ventilbanken, at skifte motorolie? I stedet for at "justere" dem, har jeg nemlig ALDRIG hørt om før..

Men ellers køre, bremser og skifter den gear som en drøm :).. Har godt nok også været efter den, så den er sku klar til syn også :)

schroder

• Gæst
« Svar #43 Dato: 13. Juli 2012 kl: 18:41:21 »
Så er ALT sku lavet og det "skide" håndbremse stang/kabel er skiftet, men hjælp fra Hr. Mølskov og TUSEN tak for det..

Men må desværre aflyse turen til Marokko, da min rejseven meldte fra, efter jeg måtte udskyde afgang så mange gange på grund af manglende dele/færdiggørelse af bilen..

Men så må det blive korte ture inden for EU :) Og nu hvor den virker 110%, så er det jo bare MEGA skønt at være ejer af en T3 Syncro :)