0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.
Citat fra: "Jarl"Jeg foreslår, at vi drøfter denne sag ang. boltstyrker med afsæt i faktuel viden:Lige min stil, og så vil jeg yderligere foreslåat man præciserer hvilke pointer man ønsker læserenskal drage af den præsenterede information.Jeg har tænkt på at starte en tråd angåendebetydningen af bolte af forskellige typersom de diskuteres i denne tråd.Jeg ved f.eks ikke hvad de 12.9 og 8.8 betyder,men jeg kan dog forstå at det har nogetmed styrken at gøre. Jeg tror ikke jeg er den enesteder ikke ved noget præcist om dette.Din tabel viser en masse interessante ting,men diskussionen mangler synes jeg.
Jeg foreslår, at vi drøfter denne sag ang. boltstyrker med afsæt i faktuel viden:
Takker :-) anden gang jeg skulle lære mig selv at svejse var en varm sommerdag, i klip-klappere........ så gik jeg over til træsko når der skulle skrues.men det lyder da godt med manifolden, jeg gav den 1,5 time mere med vådslibepapiret og nu ser den væsentlig bedere ud. Men jeg er rendt ind i et problem med de 14.9 ståbolte......... de er alle knækket. Ja, de er sarte, når de ikke har været varme endnu. Et tip er kun at give dem lidt mere end fingerspænd til en start. Bagefter - når de virkelig har fået en overbevisende "udglødning" ved en køretur, kan du spænde dem. Så er de meget rustfaste og samtidig seje. Selvf kan du også udgløde dem i en ovn på forhånd, hvis du gider.Er de små metalskjold nødvendige ? eller skal manifolden bare på som den er ?Jeg har droppet dem. Overmodne frugter.... Du kører uden chikaneplade og med aluflex omkring ladeslangen, right? Så skal du ikke ofre et sekundt på det.Ellers tænkte jeg på at svejse 4stk. 8x20mm bolte på der hvor de gamle ståbolte var, så kunne man lave nogle nye skjold ud af en 1,5mm karosseriplade. Men det er jo noget omstændigt hvis det ikke er helt nødvendigt