Forfatter Emne: Minna fra Kerteminde  (Læst 19710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

• Hero Member
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Minna fra Kerteminde
« Svar #15 Dato: 14. Juli 2012 kl: 22:39:57 »
Thomas det du beskriver med at den ikke kan starte gjorde min ligedan den anden dag, Og det var bladsikringen der var gået sig en tur i den sorte boks, Jeg har sat en ledning på ind til der kommer nye fra wv-shoppen. Håber det er det samme med din Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

thomasfyn

• Gæst
Minna fra Kerteminde
« Svar #16 Dato: 14. Juli 2012 kl: 22:44:45 »
Citat fra: "FrankBinau"
Thomas det du beskriver med at den ikke kan starte gjorde min ligedan den anden dag, Og det var bladsikringen der var gået sig en tur i den sorte boks, Jeg har sat en ledning på ind til der kommer nye fra wv-shoppen. Håber det er det samme med din Mvh :-)

Det vil jeg da kigge efter imrgen, tak Frank

Offline kenny19821

• Hero Member
    • Vis profil
Minna fra Kerteminde
« Svar #17 Dato: 14. Juli 2012 kl: 22:52:06 »
Den er ikke Født sådan, det er en tidlig Westfalia indretning 80-83. Du kan se at dit top skab bagi ikke passer da en org Westfalia er helt flad bagi pga af sengen ovenpå

Du skal nok regne med det er en ombygget bus Med eftermonteret iindretning og tag for den er ik født med det

Kan evt smide billeder af det imorgen hvis du vil se
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

thomasfyn

• Gæst
Minna fra Kerteminde
« Svar #18 Dato: 14. Juli 2012 kl: 22:55:38 »
vil gerne se billeder
og tak for info

Offline FrankBinau

• Hero Member
    • Vis profil
    • vw
Minna fra Kerteminde
« Svar #19 Dato: 14. Juli 2012 kl: 23:09:20 »

NB: Vis det ikke er bladsikringen kan du også lige se om ledningen er røget af op til gløderørene
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg

Offline joker

• Full Member
    • Vis profil
Minna fra Kerteminde
« Svar #20 Dato: 14. Juli 2012 kl: 23:43:16 »
Citat fra: "kenny19821"
Den er ikke Født sådan, det er en tidlig Westfalia indretning 80-83. Du kan se at dit top skab bagi ikke passer da en org Westfalia er helt flad bagi pga af sengen ovenpå

Du skal nok regne med det er en ombygget bus Med eftermonteret iindretning og tag for den er ik født med det

Kan evt smide billeder af det imorgen hvis du vil se

her kan du se hvordan Westfalia ser ud http://www.westfaliat3.info/index.html

Hilsen Lone & Villy

Offline gunnar6690

• Hero Member
    • Vis profil
Minna fra Kerteminde
« Svar #21 Dato: 14. Juli 2012 kl: 23:49:57 »

NB: Vis det ikke er bladsikringen kan du også lige se om ledningen er røget af op til gløderørene

Det kan vel også være ledningen til magnetventilen der er røget af i forbindelse med kølerslangens "hovsa" udflugt. Der var en herinde med samme problem fornylig( vistnok T3-ladbil ? )
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

thomasfyn

• Gæst
Minna fra Kerteminde
« Svar #22 Dato: 14. Juli 2012 kl: 23:53:58 »
ja jeg gennemgår hele skidtet når der igen er lys på perlegruset

Offline FrankBinau

• Hero Member
    • Vis profil
    • vw
Minna fra Kerteminde
« Svar #23 Dato: 14. Juli 2012 kl: 23:57:02 »
Citat fra: "gunnar6690"

Det kan vel også være ledningen til magnetventilen der er røget af i forbindelse med kølerslangens "hovsa" udflugt. Der var en herinde med samme problem fornylig( vistnok T3-ladbil ? )

Jeb :-) Og så ligger der en løs slange ved brændstofpumpen hvor meget det lige betyder for at den kan starte ved jeg ikke men på skal den jo, :-)

Offline FrankBinau

• Hero Member
    • Vis profil
    • vw
Minna fra Kerteminde
« Svar #24 Dato: 15. Juli 2012 kl: 00:01:43 »
Citat fra: "thomasfyn"
Ville gerne vide om den er født sådan, eller hvad den var ab fabrik

Uden at vide det, Kunne det tyde på at den har kørt før som mili-bus. På grund af dif/spær&dieselfyr bare en tanke :-)

thomasfyn

• Gæst
Minna fra Kerteminde
« Svar #25 Dato: 15. Juli 2012 kl: 00:13:03 »
Citat fra: "thomasfyn"
Ville gerne vide om den er født sådan, eller hvad den var ab fabrik

Uden at vide det, Kunne det tyde på at den har kørt før som mili-bus. På grund af dif/spær&dieselfyr bare en tanke :-)

Fyret er HELT sikkert ikke originalt for en evt mili-tid

thomasfyn

• Gæst
Minna fra Kerteminde
« Svar #26 Dato: 15. Juli 2012 kl: 18:25:37 »
mere motor: ved tænding er der strøm på magnetventil, der er strøm på gløderør mens den gule lampe lyser, den store bladsikring er intakt og der kommer diesel ud hvis jeg løsner det ene dyserør..

- forslag til yderligere fejlsøgning modtages ;-)

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Minna fra Kerteminde
« Svar #27 Dato: 15. Juli 2012 kl: 19:31:56 »
Hvis den ikke starter ved det, så er der noget mere alvorligt galt...

En diesel maskine er rimeligt taknemmelig...
Er der knald på gløderørene og diesel fra dyserne samt kompression i motoren, så starter den...

Hvis gløderørene virker (de kan sagtens være defekte selvom der er spænding ved dem) og der kommer diesel til dyserne, så mangler du kompression...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

• Gæst
Minna fra Kerteminde
« Svar #28 Dato: 15. Juli 2012 kl: 19:43:22 »
ja, tænkte det nok..

Men jeg har købt bilen med defekt motor, så det er ikke den store overraskelse.... Men mon ikke den har kørt længere end bare lige ind i nødsporet da køleslangen sprang??

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Minna fra Kerteminde
« Svar #29 Dato: 15. Juli 2012 kl: 19:46:55 »
Så længe der er olie på så dør den ikke bare lige, heller ikke selvom kølervæsken forsvinder pludseligt, du har lidt reaktionstid...
Men selvfølgeligt, hvis det tog ham/hende 10-15 km at komme ind i nødsporet (hjem?!) så er den nok kaput...

Alternativt KAN det være at remmen er hoppet på pumpen, prøv at sætte svinghjulet på OT og se om hullet i pumpehjulet liner op med hullet i blikket bag...

Hvis det er helt skeløjet tror jeg heller ikke den vil starte...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan