0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
du _kan_ godt sætte en 5 gear´s gearkasse på, men hvorfor ? du har jo allerede en 5 gear nu........spøg til side, alle syncro gearkasser er 5 gears, bare med den forskel at deres 1. gear er ultralavt og hedder Gelände. Der er derfor kun to løsninger her(måske 3.)1. monter større dæk, dette kan nok give en 8 % gearing, og er klart den nemmeste og billigste vej.Og giver jo samtidig mere af den eftertragtede frihøjde og tilmed ofte et dæk med større trædeflade, der er mere modstandsdygtigt overfor "nedsynkning".2. monter et højere 5.gear("4." i syncro), vinkler har tandhjul ttil den slags, men det indebærer en komplet adskillelse af gearkassen og normalt hovedrenovering af den. Og det er bestemt en dyr vej at vælge Et bud er vel 2000 EURGad vide om ikke også man kunne nappe det høje 4. gear fra en TD-2wd-kasse - der er jo en - f.eks så vidt jeg husker ABH, der har et 4. gear med 0,77 udv. Jeg kan ikke Syncro-udvekslingerne i hovedet, men de kan da slås op. (3. monter to nye kasser købt på ebay med samme udveksling for og bag, men med en højere udveksling iforhold til din nuværende gearkasse. Det kan nok gøres for 1000 EUR, men afhænger af din nuværende garkassekoder, hvad er de forresten ?)
hmmm Biltema kunne ikke svare på om BOSCH'en passer på T3'eren. Jeg syntes umiddelbart at hjulet ser fladt ud i forhold til den generator der er monteret - er der nogen der ved om BOSCH'en passer (og om man evt kan tage hjulet fra den galme og sætte over på den nye?Carsten