0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Nicolaj, Rolig nu. Prøv at se lidt på den side jeg linkede til tidligere i tråden.Metalringene falder inden steder; en knivspids fedt og de sidder fast nok. Stødstængerne sættes først efter topstykket er sat på og spændt; derimod skal stødstangsrørene lige trækkes en gang så de for den rigtige længde; alternativt kan du sætte teleskoprør på; det er meget lettere, men også dyrere. Du kan sagtens skifte topstykker med motoren i vognen. Det store kølerør på siden skal dog af (og selvfølgelig udstødningsrørene). Det er rigtig som JensJakob skriver at stødstængerne kan drille lidt, men det er når du spænder vippetøjet på. Hvis det gøres med "følelse" går det fint. Du skal løfte "bagenden" af hver stødstang samtidig med at du spænder vippetøjet til. Det er svært at skrive, men ikke så svært, hvis tålmodigheden er i hus.VIGTIGT: når du har afmonteret møtrikkerne til topstykket og forsøger at trække det af SKAL du sørge for at foringerne bliver siddende, ellers har du pludselig stempelringe der har sluppet foringen (altså mod blokken). Hvis først det sker er du nød til at pille motoren ud. Det er en større gynækologisk proces at sætte dem på.Hvis du tager en træpind og kiler ned mellem topstykket og "øret" på begge foringer går det fint, MEN de kan sidde så fast at man giver op og trækker hele "lortet" af. Her kommer igen tålmodigheden og hjælper. Du skal skifte O-ringene (både den sorte i bunden og den grønne i toppen af foringerne. Den sorte kan "rulles" ind over foringen med en stille hånd.God fornøjelse