Forfatter Emne: SB golf motor i T3  (Læst 2076 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
SB golf motor i T3
« Dato: 13. August 2013 kl: 20:50:39 »
jeg er nået til en foreløbig beslutning om at lægge min golf2  SB motor i jazzen
jeg vil have den så komplet i som muligt så jeg beholder de 80 hk
hvad er udfordringen her
jeg ved at der skal laves en anden udstødning , men er der overhovedet plads til turboen , den sidder jo lidt anderledes
og så er der vidst noget med at dieselpumpen sidder lidt i vejen for låget , er det korrekt
jeg skal selvfølgelig have andet bundkar og oliepumpe men hvad er der ellers
er det ligemeget hvor lange rørene er til intercolleren

mange spørgsmål men håber i har nogle svar
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
SB golf motor i T3
« Svar #1 Dato: 13. August 2013 kl: 21:59:31 »
jo længere rør til intercooleren jo mere turbotøven får du
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
SB golf motor i T3
« Svar #2 Dato: 13. August 2013 kl: 22:20:57 »
Hvis jeg var dig ville jeg finde en vandkølet intercooler, ved http://www.motorimport.dk/ sælger selve intercooleren fra en Celica ST185 3sgte år 91 til 1000 kr. med moms.
Så montere en lille køler et sted med god vind, evt foran, og så ha et vandsystem kun til den .
Ved Holger havde et vandkølet intercooler sætup på hans doka med 2.4TD, prøv og skriv til ham og hør hvad han brugte til det, og hvordan han lavede det.
Og hvis det er den originale SB intercooler du ville bruge, så er du godt tjent med at skifte den ud med en anden intercooler, så vidt jeg ved er den ikke den mest efektive der findes...
Du skal nok også bruge den vandkølede turbo hvis du vil beholde de 80HK, men det kan jo være en fordel for så kan det være det hjælper lidt på den varme som turboen normalt sender, dog tror jeg du skal ha et mere effektivt kølesystem, så en ny køler (måske en der er bedre end den T3'eren er født med) og sådan ville også vær en god ide, og så oliekøler osv.
Med hensyn til turboen bliver du nok nød til at montere en JX manifold, men ved dog ikke om turboen fra SB passer på den manifold.
Det er så bare mine tanker, kan også værre det kan laves på en anden måde, men det var dog sådan jeg ville gøre det hvis det var mig :)
Men glæder mig til at se hvordan det går med Jazzen, om den ender som diesel, benzin eller måske noget helt fjerde i sidste ende. ;)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
SB golf motor i T3
« Svar #3 Dato: 14. August 2013 kl: 09:04:44 »
Hold bare SB turbo med manifol, du laver bare lidt om på motorophænget så kan det fint lave sig gøre.
Mht diselpumpen tager du bare en jx pumpe og sætter på så kører det.
Mvh Jan
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
SB golf motor i T3
« Svar #4 Dato: 14. August 2013 kl: 11:31:00 »
ok tak skal i have
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966