Smil! Der er intet, der tyder på, at der er fejl inden i gearkassen, når du kan skifte.
Ja, den er speciel - den gearplacering, men det har vi vænnet os til gennem de seneste 25 år, så det er ok.
Du skal sikre:
1) At koblingen kobler helt ud - få en hjælper til at jokke på pedalen og læg dig om og kig, at slavecylinderen trykker koblingsarmen ordentligt ned.
2) Tjek, at gearvælgeren på siden af gearkassen er skruet pænt og lige fast i de to øjne, der stikker ud af gearkassen og at "handsken, som griber om kuglen, er ubeskadiget og velsmurt
3) Tjek, at den lange to-delte gearforbindelsesarn, som sidder under hele bilen er justeret ordentligt både i længde og drejning - der er et led (stjernegang) lige bag dieseltanke, som kan justeres. (Benyt søgefunktionen - "justering" "gear" - håber funktionen virker, ellers spørg)
Så skal der styr på olieudslippet - hvor taber den det? Typiske steder: ved trækakselflangerne, gennemtæring af forreste skjold, shimmerring ved højgearaksel. Hvorfor fik den skiftet kobling? Var det i virkeligheden, fordi den pisser olie ud på friktionspladen? I know - flere spørgsmål end svar, men kvalitet af input til diagnose = sikkerhed i output af diagnose.