Forfatter Emne: Starter og benzin pumpe uden strøm - anyone?  (Læst 2386 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jordbær

• Gæst
Starter og benzin pumpe uden strøm - anyone?
« Dato: 11. November 2013 kl: 00:05:12 »
Hej t3-mekkere
Vi har haft gang i den store ompakning (WBX 2,1) hvor motoren var ude. Nu er den tilbage, men vi mangler strøm til starteren og ka høre at benzinpumpen heller ikk snorer når der kommer tænding på. Der er masser af strøm på batteriet.
Når vi sætter strøm direkte til starteren ka den både tørne og køre benzinpumpen. Relæ eller måske sikring? Eller knækket ledning? Eller måske en glemt ledning? Har kigget sikring 1-22...

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #1 Dato: 11. November 2013 kl: 00:10:44 »
Prøv at tjekke relæerne i den lille boks til venstre i motorrummet, der fandt jeg samme fejl på min. (bensinpumpen)
...efter at du selvfølgelig har tjekket alle sikringer  ;)

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline ottokrog

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
« Svar #2 Dato: 11. November 2013 kl: 09:11:46 »
Det lyder helt sikkert som det problem jeg havde for 15 år siden med min T3'er dengang.

Startrelæet satte sig fast.

Hver gang det skete, så kravlede jeg ind under bilen, og gav relæet en på hatten med en hammer. Og så kørte jeg videre.

Jeg skilte det aldrig ad, for at rense og smøre, men det er garanteret ret simpelt.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

jordbær

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11. November 2013 kl: 10:12:10 »
Vi ka høre relæet i motorrummet klikker. Men der mangler bare permanent strøm til starteren. Så når vi trækker den direkte til starteren fra batteri virker både starter og bensinpumpe.
Så mangler ar finde det manglende strøm. Tænker at det må være ngt hovedsikring til motor for alt anset som lys og viskere virker.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 11. November 2013 kl: 19:00:38 »
Der er ikke nogen hovedsikring. Du bør have et kabel fra batteriets + pol direkte ned til starteren ? Ergo skal du kunne måle præcis samme spænding på starteren som på batteriet, ellers er der noget helt rivende galt.
Næste tanke: Stel.  Hvis du "kun" har den fra fabrikken ved gearkasseophænget, er der god grund til dels at kontrollere og evt. udskifte denne, eller montere ekstra. Der kan ikke være for mange!  
Men test først ved at sætte et startkabel fra karrosseriet til et sted på motor eller gearkasse med ORDENTLIG forbindelse!
Hvis det løser problemet og bilen starter, har du fundet problemet.

Såvidt jeg husker går der et fødekabel fra starteren over i den sorte boks, og derfra til generator etc. så i princippet skulle du også meget gerne kunne måle batterispænding på generatorens B+ pol.

Men jeg ville nok prøve den med startkablet først.